OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Härryda, en kommun som vågar!
Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet.
Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer!
Sektorn för samhällsbyggnad ansvarar för kommunens bostadsplanering och exploatering, tar fram detaljplaner och översiktsplaner, bygger och underhåller va, gator, vägar och parker, handlägger bygglov, ansvarar för kart- och mätverksamhet, genomför miljötillsyn och livsmedelskontroll. Sektorn driver och planerar för samhällsbyggnadsprojekt från idé till inflytt.
Enheten för administration svarar för sektorsövergripande uppgifter inom bland annat post-, diarie- och arkivhantering och hantering av ärenden till kommunstyrelse och kommunfullmäktige. Administrationen samordnar även sektorns arbete med frågor så som GDPR, digitalisering och e-tjänster samt ger verksamhetsnära stöd, till exempel inom plan- och bygglovsadministrationen. Enheten består idag av fem administratörer och en planeringsledare som leds av en enhetschef.
ARBETSUPPGIFTER
Är du en person som gillar att arbeta med stora frågor och snabba puckar tillsammans med kompetenta och trevliga arbetskamrater? Vi tror på att trivsel är den viktigaste framgångsfaktorn för leverans.
I tjänsten som administratör kommer du att hantera många olika arbetsuppgifter kopplat till hela sektorns arbete, både självständigt och i samarbete med andra. Tillsammans med dina kollegor på administrationen har du en viktig roll i sektorns administrativa processer och förväntas delta aktivt i arbetet med att utveckla verksamheten. Du kommer främst att arbeta gentemot verksamheten för Plan, men andra arbetsuppgifter kommer att ingå.
En stor del av arbetsuppgifterna är knutna till planprocessen. Du kommer bland annat att arbeta med:
• Stödja planarkitekter, handläggare och chef inom verksamheten med att planera, genomföra och följa upp det dagliga administrativa arbetet.
• Hantera utskick och insamling av synpunkter vid samråd och granskning.
• Sköta den administrativa hanteringen i planprocessen.
• Administrera hemsida och utställningsmaterial under planprocessen.
• Att vara redaktör för planenhetens hemsida.
• Medverka vid planering och genomförande av medborgardialoger.
• Ansvara för att ta fram faktureringsunderlag till ekonomienheten.
De formella kraven kring planprocessen är omfattande, och det är administratörens roll att säkerställa att alla administrativa moment sker på rätt sätt och med hänsyn till lagkrav.
Du hanterar även sektorsövergripande registrering, expediering och arkivering av ärenden samt utlämnande av handlingar och hantering av överklagade ärenden. Övriga uppgifter inom administrationen kan tillkomma.
KVALIFIKATIONER
Eftergymnasial utbildning såsom YH-utbildning med administrativ inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Högskoleutbildning med inriktning mot offentlig förvaltning är meriterande. Du bör ha två års yrkeserfarenhet inom offentlig handläggning, där du arbetat som administrativt stöd.
Du ska ha god kunskap om plan- och bygglagen och kunskap om den lagstiftning som påverkar den kommunala administrationen så som arkiv, offentlighet och sekretess, kommunallag och förvaltningslag. Du har god datorvana och vi ser även att du har erfarenhet av arbete i administrativt system med registrering och diarieföring. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Både din erfarenhet och personliga egenskaper är viktiga för oss.
Som person är du trygg i dig själv och relaterar till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Vi söker dig som är en driven och självgående person som är öppen för förändring och utveckling. Du har lätt för att ta till dig ny kunskap och nya arbetssätt. Du har förmåga att organisera, planera och utföra ditt arbete på ett strukturerat sätt. Du har även lätt för att samarbeta med andra och ger god service och bemötande till våra medborgare och företag. Det är viktigt att du klarar av att hålla en hög kvalitet och noggrannhet även vid tillfällen då arbetstempot är högt. Du är en person som har nära till skratt och som trivs med att utveckla ditt nätverk.
Verksamheten digitaliseras allt mer och vi förväntar oss att du tar ett aktivt ansvar för utvecklingsarbetet kring digitalisering
I den här ansökningsprocessen kommer du att få svara på ett antal frågor i samband med att du fyller i din ansökan i vårt rekryteringssystem. Svaren på frågorna används som del i urvalet.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
För att erhålla anställning inom sektor utbildning, kultur och fritid, samt sektor socialtjänst, ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas.
ÖVRIGT
Tjänsten avser en tillsvidareanställning. Rekryteringen kan komma att påbörjas i takt med att ansökningarna kommer in.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
I första hand ser vi att du söker tjänsten viavårt rekryteringssystem. Behöver du teknisk hjälp med att söka tjänsten i rekryteringssystemet? Kontakta Visma Recruit kundservice på tel: 0771-693 693.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.