Administratör till samordnarna för mediciniska underlag region syd

Administratör till samordnarna för mediciniska underlag region syd

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Det är grundläggande för legitimiteten och förtroendet för Arbetsförmedlingen som myndighet att vi genomför vårt uppdrag på ett rättssäkert och enhetligt sätt.

Det åstadkommer vi bland annat genom en god förståelse för statstjänstemannarollen och regelverket, genom att säkerställa dokumentation av hög kvalitet, genom en korrekt ärendehandläggning med välgrundade beslut. Tillsammans med ett korrekt bemötande är detta några centrala aspekter av god förvaltning.

Om tjänsten

Enheten Beslut och Uppföljning (Regiongemensamma uppdrag syd) har ett samordnande uppdrag i region syd (Skåne, Blekinge, Kronoberg) för i huvudsak granskning och beslut i olika lönestöd, fördjupad bedömning av individers behov av stöd samt granskning och bedömning av sanktioner i vissa programbeslut. 

Som administratör inom Enheten Beslut och uppföljning (Regiongemensamma uppdrag syd) hanterar man en stor och varierad mängd sekretessbelagt material, agerar utifrån God förvaltning, rådande regelverk för dokumenthantering och diarieföring samt samarbetar och kommunicerar med kollegor.

Arbetsuppgifterna för denna tjänst består i att arbeta tillsammans med samordnarna för medicinska underlag, samt vid utrymme även arbeta tillsammans med vårt övriga administratörsteam på enheten. Arbetet består till stor del av att arbeta och kommunicera digitalt med att tex bistå samordnarna med behörigheter till ärenden, hantera och svara på inkommande mail, hantera funktionsbrevlåda, diarieföra och ta emot medicinska underlag, ha kontakt med vården, kommuner, särskolor, arkivdepåer och med våra arbetssökande. Även posthantering och scanning till samordnarna ingår i arbetsuppgifterna. Man arbetar i flera olika system och med flera olika arbetsuppgifter parallellt.

Vem söker vi

Vi söker dig som har ett gott ordningssinne, är serviceinriktad, stresstålig, har hög social kompetens och god samarbetsförmåga samt tycker om att tillsammans med kollegor utveckla arbetet med medicinska underlag i regionen. Du har lätt för att prioritera och se lösningar i stället för problem. Du är initiativrik, har en förmåga att lyfta blicken och få saker att hända. Du trivs i en miljö med många kontakter där det periodvis är ett högt tempo. Du trivs också med att vara ett viktigt stöd till kollegor och chefer i enheten och är beredd att hugga i där det behövs.

De direktiv du arbetar utifrån kan förändras, både på daglig basis och utifrån organisatoriska förändringar. Det är därför viktigt att du är flexibel och lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar samt att du ser möjligheter i vardagens utmaningar. 

Kvalifikationer

- Godkänd gymnasieutbildning
- Minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete inom statlig förvaltning (minst 50%)
- God kunskap i diarieföring, registrering av handlingar och dokumenthantering
- Mycket god muntlig och skriftlig förmåga i svenska

Meriterande

- Kännedom om Arbetsförmedlingens administrativa datasystem
- Erfarenhet av att arbeta i SharePoint
- Erfarenhet av arbete med lönebidragshantering
- Van användare av digitala kommunikationsverktyg 
- Van användare av MS Office, Excel, Outlook 

Utöver dessa kvalifikationer har du en personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring 
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

Vårt erbjudande

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning om du inte redan är anställd på Arbetsförmedlingen. Tillträde enligt överenskommelse.
Placeringsort i Malmö. 

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder och en strukturerad process för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024