OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hofors är en liten naturskön kommun med stora möjligheter. 35 minuter väster om Gävle och 25 minuter från Falun hittar du Hofors med framgångsrika industrier och serviceföretag i en bra boendemiljö och en väl utbyggd samhällsservice. Här bor du billigt och lever rikt oavsett om du väljer tätorten Hofors eller det mer lantliga Torsåker. Med stort utbud av idrott, kultur, natur och föreningsliv inpå knuten finns goda förutsättningar för dig och din kompetens att utvecklas. En sådan tillvaro kallar vi vänlig. Kommunen har cirka 9600 invånare och ungefär 1000 anställda. Gemensamt arbetar Hofors kommuns medarbetare efter värdegrunden respekt, professionalism och ansvar. Läs mera på www.hofors.se
Hofors kommun ingår i förvaltningsområde för finska vilket innebär att kommunen har ett särskilt ansvar att uppmuntra språkanvändningen för just det finska språket. Detta görs genom olika insatser i den kommunala verksamheten för att skapa möjligheter, för de som vill, att använda språket så att det kan leva vidare och utvecklas. Är du finsktalande ses det som en merit.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer aktivt jobba mot Hemtjänstgrupp och SÄBO. Som administratör är du ett ansikte utåt för verksamheten.
I ditt uppdrag som administratör ingår bland annat ansvar för bemanning av verksamhetens olika grupper genom bland annat Multi Access och Time Care Pool. Kontakt med boende och anhöriga, beställning av förbrukningsmaterial, attestering av fakturor, kontakt med fastighetsägaren och externa aktörer samt programering av larm i såväl hemtjänst som på boende.
Vid enhetschefs frånvaro ser du även till att bevaka vårat verksamhetssystem för att se om det kommer in nya uppdrag till Hemtjänsten eller SÄBO samt fördelar ut dessa till berörda delar i verksamheten.
Arbetet är varierande.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är positiv, ansvarstagande och lyhörd. Det är viktigt att du har ett professionellt förhållningssätt och engagemang för arbetet.
Datakunskap är ett krav. Det är meriterande om du tidigare arbetat i Multi Access, Personec, Time Care pool och Treserva. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vi söker dig som har en PA utbildning, alternativt en administrativ gymnasieutbildning eller annan motsvarande eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig,
B-körkort är ett krav.
Erfarenhet krävs.
Är du finsktalande ses det som en merit.
ÖVRIGT
OBS! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hofors kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
OBS: Urval sker löpande, tjänsten kan vara tillsatt innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Spelmannen Monica Engblom
0290 - 77 17 62