Administratör till Särskilt boende Karlslund

Administratör till Särskilt boende Karlslund

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningens uppdrag är att hjälpa människor som på grund av ålder, funktionsnedsättning, sjukdom, ekonomiska eller familjeproblem behöver olika former av stöd och hjälp. Verksamheten omfattar äldreomsorg, hälso- och sjukvård, anhörigstöd, funktionsstöd och individ- och familjeomsorg.

Genom vårt arbete vill vi skapa förutsättningar för delaktighet, trygghet och inflytande över sitt eget liv.



Vi ser fram emot att ha med just dig på vår resa i ett arbete där du gör skillnad för andra. Välkommen till oss och välkommen med din ansökan!







Beskrivning
Vi söker nu en administratör till Karlslunds äldreboende.

Är du intresserad av personaladministration, schemaläggning och bemanningsplanering? Du blir en viktig person hos oss på Karlslund och i utvecklingen av vår verksamhet. 

Vi är idag 4 enhetschefer, ca 130 medarbetare samt 1 administratör som kommer bli din närmaste kollega.


Arbetsuppgifter

I rollen som administratör i särskilt boende är du en  nyckelperson med insyn i hela verksamheten, man är ett viktigt chefsstöd där uppgifterna sträcker sig över flera områden från personal, verksamhet och brukare. Huvudarbetsuppgiften är schemaplanering och bemanning. i rollen ingår även inköp, avtalshantering och viss ekonomi samt administration i våra verksamhetssystem. De verksamhetssystem vi använder idag är Treserva, Medvind, Visma och Heroma. Du är en viktig länk vid introduktion av ny personal. Samt planering vid in och utflyttning för de som bor på boendet. Din roll är samordnande och serviceinriktad för att få helheten i verksamheten att fungera. Du är serviceinriktad, har blick för schemaplanering, intresserad av kvalitet och utveckling och vill vara en viktigt stöd i vårt fortsatta utvecklings arbete  i verksamheten. Arbete kommer att förläggas med helgtjänstgöring förnärvarande var 3e helg.



Kvalifikationer
Du som söker har gymnasieutbildning, helst med administrativ inriktning. Har du högskoleutbildning eller yrkeshögskola inom relevant område ses det som meriterande. Du ska ha erfarenhet av bemanning/schemaläggning, samt administration.  God datorvana och IT kunskap i personaladministrativa system. Du är strukturerad, lyhörd och kommunikativ för att tillsammans med personalen hitta bra lösningar för verksamheten. Du har god samarbetsförmåga.

Det är viktigt att du har en positiv attityd och förhållningsätt i ditt arbete, visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. Förutsättningarna i verksamheten kan snabbt förändras så det är viktigt att du har förmåga att vara flexibel. Du handlar alltid i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplan, mål, policys och riktlinjer.

 

Villkor
Önskvärt men ej krav: B körkort



Om Bollnäs kommun

Vi anställda på Bollnäs kommun arbetar med det som är viktigt på riktigt – och tillsammans skapar vi bra dagar för de cirka 27 000 Bollnäsbor som är beroende av vårt arbete. Hos oss får du stolta kollegor som med arbetsglädje utvecklar Bollnäs långsiktigt och hållbart. I vår kommun, med över 400 föreningar, ett kulturutbud över det vanliga och en närhet till landsbygd, stad och fjäll får du ett liv där det är enkelt att få vardagen att gå ihop.


Välkommen till Bollnäs, hjärtat av Hälsingland!

Sammanfattning

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024