Administratör till Scania

Administratör till Scania

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
I rollen som Administratör kommer du att stötta en av bolagets jurister i hans arbete i ett större juridiskt ärende. Du kommer att skriva och skicka ut skrivelser enligt juristens instruktioner samt hantera adressregister, filhantering och arkivering.
Vidare kommer du hantera webpublicering av olika dokument.
Rollen ställer höga krav på noggrannhet, struktur och ansvarstagande. Du kommer att ha en del kontakter både internt och externt, vilket kräver att du har utpräglade kommunikationsfärdigheter.

Om dig
Vi söker dig med relevant utbildning samt arbetslivserfarenhet från liknande tjänster. Du har god datavana och erfaren i Office-paketet samt har du erfarenhet av att arbeta med webpubliceringsverktyg ser vi det som mycket meriterande.
Skallkrav för uppdraget är att du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska. Kan du även kommunicera skriftligt på tyska är även detta meriterande.
Viktigt för tjänsten är:
• Tidigare erfarenhet från administrativt supporterande roller
• Utpräglad kommunikationsförmåga, både i svenska och engelska
• Tidigare erfarenhet att med trygghet kunna prioritera och organisera
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag på deltid med start i februari. Uppdragsperiod beräknas till 3-6 månader men kan bli förlängt med ytterligare ett antal veckor beroende på tillströmningen av ärenden. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Fanny Sandegren på fanny.sandegren@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2023
  • Ansök senast: 15 september 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024