Administratör till Scania Oskarshamn

Administratör till Scania Oskarshamn

Arbetsbeskrivning

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Administratör till Scania Oskarshamn

 

Är du på jakt efter en ny utmaning?

Vi söker just nu en driven och engagerad Administratör! Vi erbjuder en omväxlande roll i en dynamisk och utvecklingsorienterad organisation där samarbete och arbetsglädje är en viktig del av vardagen.  

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär en administrativ roll inom främst företagets utbildningsverksamhet. I det ingår bland annat administration i vår kurskatalog, bokningssystem, koordinering av kursverksamhet och sammanställning av statistik. Du blir ett stöd för chefer och medarbetare och bistår organisationen med kunskap och service inom området. I tjänsten har du kontakt med centrala funktioner inom Scania, men också leverantörer.

En viktig del av arbetet är också att initiera och driva i utvecklingsarbete i våra interna rutiner och processer. Du kommer att ansvara för någon av dessa processer och arbeta med att förbättra, standardisera och effektivisera denna.

Organisatoriskt tillhör du ett team bestående av totalt fyra kompetensutvecklare och kursadministratörer. Avdelningen är en del av Scanias HR-avdelning och har ett nära samarbete med de övriga tre grupperna HRBP, Lön och Kommunikation.

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med administration och trivs med att arbeta varierat i högt tempo. Du är serviceinriktad, flexibel, ansvarsfull, strukturerad, noggrann och har en positiv inställning.  

Du har också har en god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och där engelska och tyska är meriterande. Du kan planera och prioritera ditt arbete, samarbeta, vara lyhörd för organisationens behov och se helheten i de processer du är delaktig i. Du har goda kunskaper i Office-paketet, främst Excel och lätt för att lära dig nya system.

Arbetstid

En tidsbegränsad visstidsanställning på 80% med varaktighet till 2022-08-31.

För mer information
För mer information är du välkommen att kontakta:

Gruppchef Ida Hammarqvist, 0491-46 40 47, ida.hammarqvist@scania.com

HR-chef Ulrika Hansson, 0491-76 50 53, ulrika.hansson@scania.com

 

Ansökan


Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior. Intervjuer kommer att hållas kontinuerligt under ansökningsperioden. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan senast 2021-11-15


Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2020 levererade vi 66 900 lastbilar, 5 200 bussar samt 11 000 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 125 miljarder kronor, varav över 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 50 000 medarbetare. Forskning och utveckling är huvudsakligen koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Latinamerika, med regionala produktcenter i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON GROUP. För mer information besök: www.scania.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2021
  • Ansök senast: 15 november 2021

Liknande jobb


Administratör med servicekänsla

Administratör med servicekänsla

18 november 2022

10 november 2022