Administratör till Sehlstedsgatans äldreboende

Administratör till Sehlstedsgatans äldreboende

Arbetsbeskrivning

Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 54 000 invånare har oftast bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta kommunikationer. Förvaltningens 1 600 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en engagerad, flexibel och trygg administratör till Sehlstedtsgatans äldreboende.

Som administratör är du ett nära och aktivt stöd till enheternas tre chefer. En del i din roll är att skapa goda förutsättningar för chefen att planera och styra verksamheten. Du är också chefernas högra hand i mycket som har att göra med kontakt med personal, anhöriga och andra som kommer i kontakt med boendet.
Arbetet innefattar dagliga administrativa uppgifter inom verksamheten utifrån enheternas behov. En stor del av arbetet innefattar arbete i verksamhetssystemen Personec, Time Care Pool, Time Care Planering alt. Multi Access samt att göra beställningar i Proceedo.

Du tillhör en administrativ grupp på fem personer med gemensamma arbetsplatsträffar. Varje administratör har sin placering ute i verksamheten.

Vi erbjuder dig ett omväxlande och självständigt arbete där du får möjligheten att växa i rollen som administratör. Vi är noga med att ta tillvara på din kunskap och se till att du trivs hos oss.


KVALIFIKATIONER
Vi förutsätter att du har:
• Minst gymnasiekompetens med administrativ inriktning (eller motsvarande).
• IT-kompetens och logistisk förmåga.
• Ett gott professionellt bemötande med hög servicekänsla, initiativrikedom och flexibilitet.

• Förmåga att fördela arbetsuppgifter på ett pedagogiskt sätt och en naturlig fallenhet för god kommunikation

• Erfarenhet av Time Care Planering alt. Multi Access och Personec, då arbetet även innebär att lägga schema för verksamheten.

• God datorvana och behärskar de vanligaste systemen Outlook, Time Care, Treserva och Winst. Du har lätt för att ta till dig ny teknik.



ÖVRIGT
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

I Göteborgs Stad tillämpas rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Vi undanber oss vänligen med bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , SDF Lundby
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 april 2020
  • Ansök senast: 29 april 2020

Liknande jobb


Två administratörer sökes till administrativa enheten Hisingen

Två administratörer sökes till administrativa enheten Hisingen

15 november 2024

HR-administratör till Forsmark

HR-administratör till Forsmark

15 november 2024

Personaladministratör till Bemanningsenheten

15 november 2024

Administratör till Hälso- och sjukvårdsenheten

15 november 2024