OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kriminalvårdens viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för fängelser, frivård, häkten och klienttransporter.
Sektionen för internationella och andra särskilda klientärenden vid huvudkontoret i Norrköping tillhör huvudkontorets rättsenhet. Sektionens huvudsakliga uppgift är att handlägga och fatta beslut i centralt placerade klientärenden. Det rör sig om ärenden om uppskjuten villkorlig frigivning, strafftidsberäkning, internationell straffverkställighet och målsägandeinformation till klienter med skyddad identitet.
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör på sektionen ansvarar du för posthantering, arkiv och diarieföring. Du medverkar i arbetet med registrering, bevakning och expediering av beslut. I arbetsuppgifterna ingår också även att ge sektionens medarbetare stöd såväl administrativt som praktiskt. I det dagliga arbetet sker samverkan i hög utsträckning med olika delar av Kriminalvården samt med andra aktörer i rättskedjan.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som arbetar bra med andra och som har lätt för att anpassa dig efter förändrade omständigheter. Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer. I ditt arbete planerar, organiserar och strukturerar du dina uppgifter på ett effektivt sätt samt är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard.
För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi söker dig som har:
• Fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen
• Erfarenhet av att arbeta med diarieföring av handlingar
• Erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter på kansli eller motsvarande
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
Det är meriterande om du har:
• Utbildning inom administration
• Erfarenhet av att arbeta med digitala ärendehanteringssystem
• Erfarenhet från arbete i Kriminalvården eller från annan myndighet inom rättsväsendet
• Kunskaper i engelska
ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.