OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.
Sektionen för uppskjuten villkorlig frigivning vid huvudkontoret i Norrköping består av ca 10 medarbetare och tillhör huvudkontorets rättsavdelning. Sektionens huvudsakliga uppgift är att handlägga och fatta beslut i centralt placerade klientärenden. Som administratör arbetar du även mot sektionen för internationella klientärenden och strafftidsberäkning. Det rör sig om ärenden om uppskjuten villkorlig frigivning, strafftidsberäkning, internationell straffverkställighet och målsägandeinformation till klienter med skyddad identitet.
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör på sektionen ansvarar du för posthantering, arkiv och diarieföring. Du medverkar i arbetet med registrering, bevakning och expediering av beslut. I arbetsuppgifterna ingår även att ge sektionernas medarbetare stöd såväl administrativt som praktiskt. En del av ditt arbete innebär att ta fram statistik och jobba med uppföljning av framförallt våra internationella ärenden.
I det dagliga arbetet sker samverkan i hög utsträckning med olika delar av Kriminalvården samt med andra aktörer i rättskedjan.
KVALIFIKATIONER
För att trivas som administratör hos oss behöver du arbeta bra med andra människor, tycka om att ge service och relatera till andra på ett smidigt och lyhört sätt. Du behöver ha förmåga att ta initiativ, sätta igång aktiviteter och arbeta mot mål och fokusera på resultat. Du styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Vår myndighet står i och inför många förändringar, och som person behöver du ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, snabbt ändra ditt synsätt och se möjligheter i det som händer. Tempot i tjänsten varierar, och i perioder när det är mycket behöver du vara lugn, stabil och kontrollerad och fokusera på rätt saker.
Du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar och du förväntas med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi söker dig som har:
• Fullständig gymnasiekompetens
• Väl vitsordad erfarenhet från liknande tjänster
• Mycket god datorvana
• Kunskap i MS Office
• Kunskap om statistik och verksamhetsuppföljning
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska
Det är meriterande om du har:
• Gymnasieexamen med inriktning mot administration och/eller ekonomi
• Erfarenhet av administrativt arbete i offentlig sektor
• Vana av att arbeta i Proceedo, Platina eller andra liknande system för ekonomiadministration och diarieföring
• Kunskap om diarieföring.
ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.