Administratör till sektorn för socialtjänst

Administratör till sektorn för socialtjänst

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Härryda, en kommun som vågar!

Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet.

Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer!

Sektorn för socialtjänst omfattar verksamheterna vård och omsorg, hälsa och bistånd, funktionsstöd, barn och familj, Härryda framtid samt stödfunktionerna sektorsadministration och utveckling och uppföljning. Tjänsten är placerad på sektorsadministrationen och är en tillsvidareanställning med tillsättning snarast eller enligt överenskommelse.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör inom socialtjänsten är du en central del av sektorns administrativa nav, vilket innebär att du förväntas utföra många olika administrativa uppgifter som exempelvis posthantering och administrativt stöd till sektorns chefer såsom sekreteraruppgifter, bokningar och rekryteringshjälp. Att vara serviceminded och att se vikten av snabb hjälp i en stor variation av uppdrag är ett måste, du kommer att vara en viktig person för många andra.

I denna tjänst ingår ett övergripande ansvar för sektors arkivering av framför allt personakter. Du kommer att upprätta och ajourhålla rutiner för gallring rörande personakter inom sektorn för socialtjänst, samt genomföra gallring enligt beslutad dokumenthanteringsplan. Du förväntas bevaka arkivfrågor i stort och särskilt vid förändringar inom organisationen eller av berörda lagrum som påverkar arkivhanteringen. Du upprättar och reviderar aktuella dokumenthanteringsplaner i nära samarbete med verksamheterna och sektorns registrator.

Har du kunskap om diarie- och ärendehanteringssystemet Platina och erfarenhet av registrering och hantering av allmänna handlingar är det ett stort plus. Även andra erfarenheter av att jobba med organisering av handlingar i system kan vara en utmärkt erfarenhet för tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
· har goda kunskaper om och erfarenhet av administrativt arbete
· är en van datoranvändare och behärskar Officepaketet väl
· har utbildning eller erfarenhet av arkivfrågor
· har förståelse för att arkivarbetet genomförs på flera olika fysiska platser och ibland innebär en del fysiskt arbete vid gallring och flytt av akter mellan olika arkiv
· känner dig bekväm i att informera om arkivfrågor i olika sammanhang och för olika funktioner och grupper. Det blir till dig socialtjänstens personal kommer vända sig i första hand när det uppstår frågor kring hur en akt ska hanteras osv.
· har som lägst gymnasieexamen, med inriktning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten
· är intresserad av att arbeta i en politiskt styrd organisation och har ett genuint intresse av att arbeta inom offentlig sektor

Du är serviceinriktad och har en väl utvecklad förmåga att både samarbeta och arbeta självständigt. Det är viktigt att du är noggrann, tar stort eget ansvar, har god förmåga att planera ditt arbete samt att du är tydlig i din kommunikation och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Vi lägger stor vikt vid samarbetsförmåga och personlig lämplighet.

För att erhålla anställning inom sektor utbildning, kultur och fritid, samt sektor socialtjänst, ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas.

ÖVRIGT
Rekryteringsarbetet påbörjas efter hand som ansökningarna kommer in.

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

I första hand ser vi att du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem. Behöver du teknisk hjälp med att söka tjänsten i rekryteringssystemet? Kontakta Visma Recruit kundservice på tel: 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Magnusson
031-724 69 68
Marie-Louise Odbro
031-724 63 96
Lena Mattson Skarin
0301-451 78
Agneta Carlsson
031-724 84 51
Agneta Aronsson
031-724 84 50
Monica Bengtsson
031-724 63 94
Lena Tilly
031-724 67 50
Margareta Svenberg
031-724 84 40
Enhetschef Marie-Louise Andersson
031-724 84 66
Kommunal Monica Bengtsson
031-724 63 94

Sammanfattning

Besöksadress

43580 Mölnlycke
None

Postadress

None
Mölnlycke, 43580

Liknande jobb


22 november 2024

Office Assistant

11 november 2024