Administratör till Service point

Administratör till Service point

Arbetsbeskrivning

Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vi formar framtiden genom nydanande utbildningar och banbrytande forskningsresultat, och med utgångspunkt i den arktiska regionen skapar vi global samhällsnytta. Vår vetenskapliga som konstnärliga forskning och utbildning bedrivs i nära samarbete med internationella, nationella och regionala företag, offentliga aktörer och ledande universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt 1,8 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 770 anställda och har 17 200 studenter.

De kommande åren investeras mångmiljardbelopp i Norrbotten och Västerbotten i stora projekt som syftar till ett mer hållbart samhälle nationellt så väl som globalt. Luleå tekniska universitet är involverat i flera av dessa högaktuella forskningsprojekt och den samhällsomvandling som följer. Vi har ett brett utbud av utbildningar för att matcha den kompetens som efterfrågas. Vi hoppas att du vill hjälpa oss att bygga framtidens hållbara företag och samhällen.



Inom universitetet finns ett samlat verksamhetsstöd med åtta avdelningar. Nu söker Studentavdelningen en administratör med placering i Luleå för arbete med support och service till studenter, anställda och externa besökare via vår serviceingång, Service Point.

Service Point ger support och service till alla studenter och anställda vid universitetet på alla orter där vi bedriver forskning och utbildning. Vår support och service erbjuds via en rad olika kanaler, bland annat genom personliga möten, via vårt ärendehanteringssystem samt via telefon. Du kommer främst att jobba med studieadministrativa frågor men du kommer också att bli en del av det team vid Service Point som ger service inom fler områden, bland annat inom IT-support och universitetets växel. Förutom att ge service och support hanterar Service Point också vissa delar inom tentamensadministration, försäljning av profilprodukter, samordning av studiestart och andra administrativa uppgifter.

Kvalifikationer
För befattningen krävs att du har en gymnasieexamen. Vi söker dig som brinner för att ge service och support i ditt dagliga arbete med stort fokus på hög kundnöjdhet. Du ska ha erfarenhet av att ge professionellt stöd till kunder via telefon, ärendehanteringssystem eller personlig kontakt. Service Point är universitetets kundfront som ska kunna möta och serva olika målgrupper på ett professionellt sätt i våra olika kanaler/arenor. Därför är erfarenheter av kommunikation på webb och olika digitala medier meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en strukturerad lagspelare med god problemlösnings- och kommunikationsförmåga. God förmåga att arbeta både självständigt och i grupp samt att skapa nya kontakter och att stå för ett gott värdskap är en självklarhet för dig. Du ska kunna uttrycka dig bra, både skriftligt och muntligt, på svenska och engelska. Ytterligare språk är meriterande.

Omfattning och ort
Visstidsanställning till och med 31 december 2022 på heltid med placering i Luleå.

Ytterligare information
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Jennie Hägg Wilhelmsson, chef Studentavdelningen, 0920-491746, jennie.hagg@ltu.se

Fackliga företrädare:SACO-S Kjell Johansson 0920-49 1529 kjell.johansson@ltu.se och OFR-S Marika Vesterberg, 0920-49 1721 marika.vesterberg@ltu.se

Ansökan
Vi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Ansökan måste vara skriven på svenska eller engelska.

Sista ansökningsdag: 219 januari 2022
Referensnummer: 4693-2021

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Luleå tekniska universitet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2021
  • Ansök senast: 19 januari 2022

Liknande jobb


4 oktober 2024

4 oktober 2024

24 augusti 2024