OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Alingsås! Här hittar du en välbevarad stadskärna och en levande landsbygd med vacker natur. Med goda pendlingsmöjligheter är det också nära till Göteborgs storstadspuls och resten av Västsverige.
Över 40 000 invånare och nära 4 000 medarbetare gör Alingsås till kommunen som är tillräckligt stor för att driva utveckling och tillräckligt liten för att du själva ska kunna vara med och påverka. Tillsammans skapar vi Alingsås!
På vård- och omsorgsförvaltningen är vi idag cirka 1400 medarbetare som med vår samlade kunskap och yrkesvana ger alingsåsarna omsorg och sjukvård i hemmet eller på våra boenden. Vi möter våra brukare, anhöriga och kollegor med öppenhet, engagemang och respekt och tillsammans arbetar vi för att skapa en god arbetsplats för alla.
Serviceenheten är en enhet inom vård- och omsorgsförvaltningen, där vi valt att samordna förvaltningens alla administratörer samt vaktmästeri och lokala huvudadministratörer för Time Care och är total ca 25 medarbetare. Administratörerna finns placerade på flera olika arbetsplatser inom kommunen och har ett nära samarbete med varandra.
Vi söker nu en administratör till Bjärkegården och Bjärke hemtjänst där du blir en av tre administratörer. För närvarande kommer du att vara placerad i Sollebrunn.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administratör arbetar du med personal-och löneadministration och fungerar som ett stöd till främst chefer inom förvaltningen. Du ansvarar också för kontering av fakturor samt tar hand om beställningar. Dina dagliga uppgifter kan variera stort och innebär många kontakter både internt och externt. Uppdraget innebär även att man som en del av sin tjänst utbildar vårdpersonal i vårt verksamhetssystem som för närvarande är Magna Cura.
Då vi står inför förändringar med bland annat ökad digitalisering samt effektivisering och samordning av våra administrativa processer som del av vårt uppdrag kan arbetsuppgifter utvecklas över tid. Du förväntas vara en del i det arbetet och bidra med egna tankar och nya idéer. Därför krävs att du har god datavana och intresse av digital utveckling. Även olika typer av utbildningsinsatser till chefer eller vårdpersonal kan komma att utvecklas och du bör därför trivas i den rollen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med eftergymnasial administrativ utbildning, alternativt erfarenhet som vi bedömer som likvärdig för att klara uppdraget.
B-körkort är ett krav.
Den här rollen passar dig som tycker om att ha ett omväxlande arbete. För att trivas i rollen har du en god servicekänsla, är pedagogisk och driven samt brinner för en god kommunikation. Du har ett strukturerat arbetssätt och har lätt för att hålla ordning och reda. Du trivs med att arbeta mot deadlines, både kortsiktiga och långsiktiga.
Kunskap och erfarenhet inom Magna Cura är meriterande.
De förmågor vi anser viktiga i rollen som administratör är:
• att hantera flera olika områden och arbetsuppgifter parallellt.
• att agera på egen hand utifrån vad situationen kräver.
• att tänka proaktivt.
• att på ett pedagogiskt sätt förmedla kunskap.
• att uttrycka dig i svenska i tal och skrift.
• att samarbeta och samverka då det är primärt i din roll.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
På www.alingsas.se/jobb kan du läsa mer om vårt erbjudande till dig.
För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Visma Recruit.
Vi har gjort våra val av annonskanaler och vill ej ha kontakt med försäljare eller rekryterings- och bemanningsföretag.