Administratör till Siemens

Administratör till Siemens

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av systemet SAP samt erfarenhet av leverantörsreskontra till en administrativ roll i en global miljö. Trivs du in en roll där du stöttar upp och har många kontaktytor inom företaget är detta en roll för dig. Urval sker löpande och start är omgående så skicka in din ansökan idag!

OM TJÄNSTEN
Som administratör för Siemens kommer du arbeta både självständigt och i team på ett resultatinriktat sätt. Arbetat sker från kontoret i Solna med viss möjlighet att arbeta på distans.

Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader inledningsvis med chans till förlängning.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Registrera inköpsanmodan i SAP och Ariba Guided Buying samt tillhörande administration
- Orderrelaterad support
- Order-/leveransbevakning
- Godsmottag/Service entry sheet
- Utreda fakturor
- Arbete i funktionsbrevlåda
- Skapa och underhålla kund- respektive leverantörsdata

VI SÖKER DIG SOM

Vi söker dig som har


* En utbildning frän högskola/universitet eller likvärdigt, gärna inom ekonomi
* Tidigare erfarenhet av SAP
* Grundläggande kunskap i Excel
* Mycket goda kunskaper i engelska och svenska då du kommer ha många interna och externa kontakter, via telefon, teams och mail
* Språkkunskaper i finska och/eller litauiska är meriterande, men inget krav.
* Administrativ erfarenhet och har förståelse för vad en leverantör respektive kund har för roll
* Har erfarenhet att arbeta i flera olika system
* Tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra


Som person är du strukturerad, noggrann och har mycket god förmåga att se till att administrationen fungerar på ett sätt som skapar ordning och trygghet. Du är prestigelös och tycker om att ge människor runt omkring dig god service. Att kunna arbeta med parallella administrativa uppgifter är inte heller ett problem för dig.



Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid 6 månader med chans till förlängning
* Placering: Solna


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2023
  • Ansök senast: 18 april 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


4 oktober 2024

2 oktober 2024