OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du strukturerad och har känsla för detaljer? Då kan denna roll som administratör hos Siemens Energy vara något för dig! Läs mer och ansök nedan!
Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens Energy arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en mycket organiserad och motiverad administratör. Den ideala kandidaten kommer att vara ansvarig för en rad administrativa supportuppgifter. Denna position kräver erfarenhet inom IT, stark uppmärksamhet på detaljer och förmågan att arbeta självständigt och som en del av ett team.
Huvudsakliga ansvarsområden:
• Fakturering
• Hantering av bokningar och enklare administrativa uppgifter
• Stödja teamet inom olika områden
• Skapa och uppdatera kursdokumentation och material
• Hantera inköpsförfrågningar och beställningar i olika IT-system som till exempel SAP, Cornerstone (SABA) och Primavera
Din profil
Vi söker dig som har:
• Erfarenhet inom IT och administrativ support
• Serviceinriktad med starkt initiativ och förmågan att arbeta självständigt
• Färdigheter i IT-system såsom SAP och Office-paketet, erfarenhet av Cornerstone (SABA) är meriterande
• Starka organisatoriska och kommunikativa färdigheter
• Måste vara på plats på kontoret minst tre dagar i veckan
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lindquist, johanna.lindquist@skill.se, 011- 19 94 69.
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.