Administratör till Siemens i Finspång!

Administratör till Siemens i Finspång!

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren administratör som brinner för högkvalitativ service? Då är den här tjänsten rätt för dig!

Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens Energy arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.

Dina arbetsuppgifter
I din roll som planeringsadministratör kommer du att ta emot efterfrågan från projektledningen för att fördela samt bemanna med rätt personal och kompetens för projektet. Du kommer att arbeta nära och tillsammans med resursansvariga. Du kommer även ansvara för att informationen är uppdaterad och korrekt i Primavera, som kommer vara ditt huvudsakliga arbetsverktyg.

Dina arbetsuppgifter innefattar att samarbeta med kollegor, både internt och externt och detta på ett respektfullt och professionellt sätt. I rollen krävs det att du är observant och upptäcker brister/fel eller problem och då kontinuerligt arbetar med ständiga förbättringar, du kommer vara stöttande inom teamet och mot andra avdelningar. Viktigt att förstå efterfrågan som kommer från projektledningen eller regionkontor för att kunna bemanna fältservicepersonal med korrekt kompetens och tillgänglighet. Du kommer även att få begära inköp när det behövs en entreprenör eller till regionala resurser.

Din profil
Vi söker en serviceinriktad och snabbtänkt person som kan hantera många komplexa frågor samtidigt. Som person är du driven, strukturerad och har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Du har stor social kompetens och älskar att arbeta i en miljö som kräver samarbete med kollegor och externa partners. Du ska gärna ha arbetat tidigare med planeringsarbete och är en problemlösare.

Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag.

Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Emelie Ring, emelie.ring@skill.se, 011-19 94 60
Välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 januari 2022
  • Ansök senast: 14 februari 2022

Liknande jobb


26 november 2024

Planeringssamordnare/schemaläggare

Planeringssamordnare/schemaläggare

18 november 2024

Vi söker bemanningsplanerare till skolförvaltningen

Vi söker bemanningsplanerare till skolförvaltningen

8 november 2024