OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lockas du av en tjänst inom administration? Är du en person som kan erbjuda service i världsklass samtidigt som noggrannhet och struktur är självklara delar i ditt arbete? Nu söker vi en administratör till Siemens i Mölndal med start i augusti.
Om företaget
Siemens är ett av världens största företag inom energi, teknik och hälsovård. Koncernen har fler än 475 000 medarbetare i över 190 länder och Siemens svenska del består av ca 4 700 medarbetare på olika orter.
Siemens Smart Infrastructure är världens ledande leverantör av säkra och energieffektiva lösningar för fastigheter. Divisionen erbjuder ett brett spektrum av integrerade och effektiva systemlösningar och tjänster inom fastighetsautomation, brand, säkerhet, energihantering, samt styr- och reglerprodukter för värme, ventilation och kyla.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer bli en del av avtalsadministrationen som är en avdelning på Siemens som administrerar kundernas serviceavtal, både nya och befintliga. Avtalsadministrationen är även ett informationsstöd såväl internt på företaget samt för externa kunder vilket innebär ett stort fokus på service i rollen. Avtalsadministratonen är idag ett team på 8 personer som alla sitter på Siemens kontor i Mölndal. Då en av medarbetarna nu går vidare mot nya utmaningar söker vi en ny kollega till teamet.
Du kommer rapportera till chef för avtalsadministrationen och dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir:
- Upprätta och underhålla avtalsdata
- Säkerställa att avtalsdata, PM-planer samt installerad bas är uppdaterat och korrekt i våra affärssystem
- Uppföljning av intäkter, kostnader, kundfordringar samt andra ekonomiska rapporter
- Skapa krediteringsunderlag, följa attestinstruktioner samt registrera kreditnotor
- Hantera leverantörsfakturor
- Hantera kundkontakter, både interna Siemenskunder och externa kunder
- Arkivering enligt gällande arkiveringsriktlinjer
- Säkerställa att vi efterlever våra interna och externa kontrollsystem
- Aktivt arbeta för ständiga förbättringar avseende rutiner och verksamheten i övrigt, samt samverka med andra enheter med gemensamma processer
Din profil
Vi söker dig som har några års arbetserfarenhet inom det administrativa området. I övrigt lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att lyckas som administratör hos oss är det viktigt att du har lätt för att ta eget ansvar och kan jobba noggrant och strukturerat. Vi söker dig som alltid vill erbjuda professionell administrativ service till kunder och kollegor. Andra viktiga personliga egenskaper är initiativtagande, kontaktskapande och positiv. Du arbetar självständigt samtidigt som du har lätt för att samarbeta med dina kollegor.
Då detta är en administrativt inriktad tjänst så krävs det att du kan uttrycka dig väl i svenska både i tal och skrift samt har en god vana i Office-paketet. Det är även en fördel om du tidigare har arbetat i affärssystemet SAP.
Ansökningsförfarande
Start för tjänsten är i slutet av augusti och på grund av semestertider så är rekryteringsprocessen lite kortare än normalt. Sista ansökningsdag är 19/7 men då vi jobbar med löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas innan dess. Om du är intresserad av jobbet så hoppas vi därför att du söker redan idag!
Vid frågor så är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johan Zizala på johan.zizala@skill.se.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub.