OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skärteknikcentrum Sverige är den skärande bearbetningsbranschens utvecklingsbolag. Vi brinner för att skapa nytta direkt och nytta på sikt för våra medlemsföretag och för branschen i stort. Det gör vi genom löpande verksamhet och utvecklingsprojekt inom områden som kompetensförsörjning, teknik- och produktionsutveckling, mötesplatser och konferenser. Vi är en liten organisation men driver omfattande verksamhet tillsammans med företag, forskningsmiljöer, utbildningsanordnare, industrins intresseorganisationer och olika myndigheter. Regionalt, nationellt och internationellt!
Trivs du med en stor variation av arbetsuppgifter, både kopplat till sociala kontakter och administrativa uppgifter? Vi på Skärteknikcentrum Sverige söker nu en Administratör som gillar att vara i kontakt med våra medlemsföretag, myndigheter, uppdragsgivare och kollegor samt är en fena på administrativa och ekonomiska uppgifter. Är det du som är vår nya kollega?
Din roll som Administratör hos oss:
Dina arbetsdagar kommer inte vara den andra lik och kan innebära allt från att hantera leverantörsresekontra till kontakt med upphandlade leverantörer för löpande kontroll av avtalsefterlevnad, samtal med olika myndigheter och samarbete med kollegor för en effektiv projektadministration i både stora och små projekt. Utöver det ansvarar du även för att ta fram underlag för budgetar och prognoser samt följa upp utfallet månadsvis. Du rapporterar direkt till VD.
Exempel på fler arbetsuppgifter/ansvarsområden är: Analysera resultatrapporter
Kontakt med redovisningsbyrå och revisorer och bistå dem med underlag.
Löpande sammanställning av faktureringsunderlag och fakturering av tidrapporter, projekt och årliga medlemsavgifter etc.
Uppdatering i CRM och andra administrativa system
Bistå VD med underlag inför och efter styrelsemöten, tex formulera protokoll
Övriga administrativa arbetsuppgifter så som exempelvis posthantering.
Är det du som kommer trivas i rollen?
Som du märker är tjänsten bred och varierad och begreppet "allt i allo" " inom det administrativa området ser vi passar för denna tjänst. Som person söker vi därför dig med ett prestigelöst förhållningssätt som gillar att hantera olika arbetsuppgifter kopplade till administration, grundläggande ekonomi och som trivs med att vara ett administrativt stöd för dina kollegor. Utöver det ser vi gärna att du delar vårt intresse för industri och produktion och om du inte har tidigare erfarenhet av att arbeta med myndigheter också är nyfiken på att lära dig hantera byråkrati och rapportering i exempelvis EU-finansierade projekt. Övrig kompetens som vi värderar högt är att kunna prioritera arbetsuppgifter utifrån helheten samt arbeta mot deadlines och planera för att hantera perioder med delvis hög arbetsbelastning.
Du är driven, öppen för förändring och utveckling och kan ändra arbetssätt och förhållningssätt när det krävs. Du är serviceinriktad till ditt sätt både mot uppdragsgivare, samarbetspartners och kollegor. Vidare arbetar du strukturerat, noggrant och kvalitetsmedvetet och du trivs i en ansvarstagande roll där du både jobbar självständigt och i team med kollegor. Till sist är du lösningsfokuserad och uppfattas som nyfiken och engagerad samt har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och nya system.
Erfarenhetsmässigt ser vi att du har arbetat som ekonomiassistent och/eller administratör eller liknande sedan tidigare, gärna i tjänsteproducerande organisationer. Du har en ekonomiutbildning på lägst gymnasienivå (eller motsvarande) och det är meriterande om du har en relevant yrkeshögskoleutbildning. Du har lätt för att uttrycka dig på både svenska och engelska i tal och skrift och du kan förmedla information så att andra förstår. Utöver det är du bekväm med att använda affärssystem och kan arbeta i Word och Excel. Vi ser det som meriterande ifall du tidigare arbetat i Visma. Har du erfarenhet av att arbeta med projektadministration är det också meriterande.
Du behöver ha B-körkort och gärna tillgång till bil vid eventuellt behov av resor.
Vi erbjuder dig en verksamhet där vi är mitt i uppbyggnadsfas, vi expanderar just nu och bygger upp en ny organisation och ett nytt team. Det finns stora möjligheter för dig att vara med och utveckla rutiner och arbetssätt för att förbättra och förenkla administrationen. Här får du vara en i ett team av engagerade kollegor och skapa förutsättningarna för en konkurrenskraftig och klimatsmart bransch! Vill du vara med på en spännande resa? Då är du varmt välkommen till oss!
Placeringsort: Värnamo
Resedagar: Kan vid fåtal tillfällen innebära arbete på vårt kontor i Göteborg samt resor till olika mässor
Omfattning: 100 %
Tillgänglighet: Omgående/Enligt överenskommelse
Visst låter det spännande?
I denna rekrytering samarbetar Skärteknikcentrum Sverige med OnePartnerGroup. V. 29- V.32 har vi semester vilket gör att processen kommer fortsätta först efter det. Du är självklart varmt välkommen med din ansökan för tjänsten under denna tid! Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Search/Kandidatansvarig Stina Runesson på stina.runesson@onepartnergroup.se alt 0371-394101.