OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Den regionala avdelningen i Göteborg består av tre enheter för regelbunden tillsyn och kvalitetsgranskning samt en enhet för anmälningsärenden. Avdelningen i Göteborg kommer att bestå av drygt 50 medarbetare. Avdelningen har för närvarande två administratörer som delar på det administrativa ansvaret, nu söker vi ytterligare en administratör med ekonomisk kompetens.
Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår budgetering, ekonomisk uppföljning, verksamhetsuppföljning, prognosunderlag och ekonomiadministrativa uppgifter samt att medverka i upprättande av budget, bokslut och budgetuppföljning. Det ingår också att vara ett stöd för chefer och medarbetare när det gäller egenrapportering i lönesystemet Palasso vid rapportering av semester, sjukfrånvaro, annan ledighet och resor samt stöd vid tidrapportering i systemet Agresso.
Kvalifikationer
Du skall ha en ekonomiutbildning minst på gymnasienivå eller motsvarande och du skall ha arbetat med ekonomi- och verksamhetsuppföljning. Du bör ha erfarenhet från offentlig förvaltning. Vi ser gärna att du kan hantera Officepaketet och ha erfarenhet av att arbeta i olika administrativa system. Arbetet kräver noggrannhet och ordningssinne, god förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Dina personliga egenskaper och erfarenhet kommer att tillmätas stor vikt.