Administratör till Social- och arbetsförvaltningen

Administratör till Social- och arbetsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.



ARBETSUPPGIFTER
Välkommen som administratör på Administrativa enheten inom Social- och arbetsförvaltningen! Enheten är en stödfunktion och administrationen är förvaltningens nav som bistår verksamheterna med administrativt stöd och håller ihop de administrativa processerna. Vi ansvarar bland annat för hantering av fakturor, arkivering, nämndsärenden, avgifter, statistik, post, förvaltningens journalföringssystem med mera. Vår enhet har en hög servicenivå och vi söker en kollega med stort serviceintresse och god kommunikationsförmåga.

Som administratör hos oss kommer du bland annat att arbeta med fakturor kopplat till kostnader för köpt vård. Du ansvarar exempelvis för hyresfakturering till förvaltningens klienter som bor i kategoriboenden. För de barn som är placerade beräknar du föräldrarnas betalningsförmåga samt fakturerar dem föräldraavgift. Du kommer också arbeta med ersättningar till familjehem och andra resurser samt upprätta avtal för kontaktpersoner och kontaktfamiljer. Du blir vår fena på att ta fram ekonomiska prognoser för köpt vård, interna familjehem och vissa andra insatser samt sammanställer statistik kring kostnader och vårddygn inom Barn- och Unga-området.

Allmänt förekommande administrativa uppgifter inom förvaltningen ingår också i ditt uppdrag, som ex inköp och direktupphandlingar med mera. Du kommer vara redaktör för förvaltningens yta på intranätet och medverka i utvecklingen av digitala processer. Vi tror därför att du är en person som gillar och tror på digitalisering och utveckling.

Då vi håller på att se över arbetsfördelningen inom gruppen kan det hända att arbetsuppgifterna kan komma att förändras något innan tillträde. Du kommer till en enhet bestående av flera spetskompetenser där du kommer bli experten på just ditt område. Vi ser fram emot att träffa dig!


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom administration eller flerårig erfarenhet inom området som vi bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning och vana att arbeta i Treserva och Proceedo är meriterande. Du har gott siffersinne och goda kunskaper i Excel men brinner också för att utveckla digitala processer och tycker om att samverka med många parter både internt och externt. Har du en viss kunskap kring hur socialtjänsten fungerar och arbetar ser vi det som positivt.

Som person är du prestigelös och tar ansvar för både ditt eget och gruppens arbete. Du driver självständigt dina processer framåt samtidigt som du trivs med att arbeta i team och samarbeta runt vissa frågor. Vi förväntar oss att du levererar service av hög kvalitet och att du har förmåga att hantera flera uppgifter parallellt även under press. Du ger ett gott bemötande och delar Partille kommuns värdegrund där allas lika värde är en viktig aspekt.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet vid tillsättning av tjänsten.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet ser vi fram emot din ansökan!


ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Frederiksen Angervall
031 792 10 70
Enhetschef Suzanne Billberg
031-792 18 02
Avdelningschef Peter Nilsson
031-792 16 62
SSR Susanne Wessman
031-792 10 00
Vision Annika Dimberg
031 - 792 10 00
Avdelningschef Frida Atterstam
031-792 16 96
Enhetschef Anna-Karin Eglén
031 - 792 16 82
Enhetschef Helene Ardestam
031 - 792 13 36
Fältsekreterare Tinna Molén
031-792 13 13
Metodutvecklare Eva Ahlstedt
031 792 10 52

Sammanfattning

Besöksadress

Gamla Kronvägen 34 43382 Partille
None

Postadress

Gamla Kronvägen 34
Partille, 43382

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024