Administratör till Sociala avdelningens administrativa enhet på Södermalm

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Arbetsplatsbeskrivning

Södermalms stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Södermalm, Reimersholme, Långholmen, Gamla stan, Riddarholmen och Hammarby sjöstad.

Det bor drygt 125 000 invånare i området. Inom Södermalms stadsdelsförvaltning arbetar 1700 medarbetare som ansvarar för att äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö utförs på allra bästa sätt för södermalmsborna.

Inom Södermalms socialtjänst, Sociala avdelningen, finns en administrativ enhet dit vi nu söker en administratör. Enheten bildades under hösten 2017 och ett arbete pågår med att samordna det administrativa stödet för avdelningens chefer och medarbetare. Enhetens medarbetare har tidigare varit placerade inom olika verksamheter inom Sociala avdelningen och är kunniga inom socialtjänstens uppdrag. Vårt gemensamma uppdrag är nu att med gott bemötande, god tillgänglighet och administrativ kunskap ge enhetligt stöd och service till Sociala avdelningens chefer och medarbetare.

Är du en administratör med samhällsintresse och utvecklingsdriv? Då är detta en arbetsplats där du kan utvecklas och trivas! 

Som administratör på vår enhet får du ett brett kontaktnät inom Södermalms stadsdelsförvaltning, stor kunskap om socialtjänstens uppdrag och insyn i offentlig förvaltning i övrigt.

Arbetsbeskrivning

Exempel på arbetsuppgifter:

- Återsökning av stadsbidrag från Migrationsverket
- Göra beräkningar, underlag, beslut och fakturor för ersättningar till kommunen för placerade barn.
- Daglig kontakt med förvaltningar och bolag inom Stockholms stad, t.ex. Arbetsmarknadsförvaltningen och Serviceförvaltningen
- Fakturahantering inklusive kontakt med leverantörer.
- Handlägga faderskap (s-protokoll)
- Aktivt bidra till utvecklingsarbetet på enheten i syfte att förstärka och utveckla det administrativa stödet till chefer och medarbetare på Sociala avdelningen.
- Övriga för enheten förekommande administrativa uppdrag.  

Kvalifikationer

Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning. Erfarenhet inom administrativt arbete samt goda kunskaper i Excel är ett krav.

Kännedom och hantering gällande regler från Migrationsverket om återsökningar är meriterande.

För att fungera och trivas bra i rollen har du god samarbetsförmåga och servicekänsla, vilket innebär att du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.

Du har god numerisk förmåga, vilket innebär att du tycker om att arbeta med siffror och förstår numeriska underlag.  

Du är noggrann och ansvarsfull. Vidare är du självgående och strukturerad i ditt arbetssätt, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar.

Du kan arbeta självständigt och koncentrerat men klarar samtidigt att hantera löpande inkommande förfrågningar om stöd.

Du har god datavana och förmåga att sätta dig in i nya datasystem. Du kommer bland annat arbeta i vårt dokumentationssystem Paraply, Agresso och Excel. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.

Du måste vara beredd att tillsammans med enhetens övriga medarbetare ta ansvar för att enheten i alla lägen erbjuder god service till Sociala avdelningen.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrigt

Södermalms stadsdelsförvaltning tillämpar vinter- och sommararbetstid och har ett flextidsavtal.

Goda friskvårdsmöjligheter - Förvaltningen har ett aktivt friskvårdsarbete, med friskvårdsbidrag på 1000:-/år samt en friskvårdstimme/vecka, möjlighet att köpa mycket förmånligt årskort till Stockholms stads simhallar inkl. gym.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder

 Möjlighet finns även att få massage till ett lågt pris.

Under vissa förutsättningar har du möjlighet att byta semesterlönetillägg mot fler semesterdagar.

 

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Christine Jenvén
08 508 12 010
Ulrika Hamrén
0850812131

Sammanfattning

Besöksadress

Medborgarplatsen 25 plan 7
None

Postadress

Medborgarplatsen 25 plan 7
Stockholm, 10266

Liknande jobb


21 november 2024