OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle.
Välkommen till en helt ny förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för!
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att ingå i en av våra två administrativa enheter som har till uppdrag att serva och stötta såväl chefer som medarbetare inom förvaltningen. Arbetsuppgifterna inom den aktuella enheten består i huvudsak av olika chefsstödsfunktioner såsom; personaladministration, telefonisamordning, inköp m.m. Detta innebär exempelvis att lägga upp anställningar, grundscheman, placeringsscheman i personec, att göra avrop från RAM-avtal och hantera fakturor i proceedo samt en del andra uppgifter som cheferna behöver hjälp med i sin vardag.
Under hösten har vi genomfört en omorganisering av de administrativa enheterna med målet att renodla och tydliggöra såväl roller som uppdrag. Inom enheten har vi kontinuerliga möten inom respektive funktion för att planera och utveckla våra uppdrag och även för att utbyta kunskaper och erfarenheter. Syftet med detta är säkerställa att vår leverans av administrativa tjänster ges med samma kvalitet och service.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration inom offentlig förvaltning, alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. För att klara av arbetet behöver du erfarenhet av att ha arbetat som chefsstöd och verksamhetsstöd. Eftersom du kommer att arbeta med flera olika chefer behöver du vara lyhörd inför deras individuella behov för att sedan planera och utföra ditt uppdrag därefter. Vi arbetar i team runt våra funktioner varför man måste trivas med att arbeta tillsammans med andra, men du ska också kunna arbeta självständigt och fatta egna beslut. Arbete kräver att man är noggrann, prestigelös och serviceinriktad, även under tidspress.
Du har lätt för att sätta dig in i nya datasystem och det krävs framförallt erfarenhet från Personec och Proceedo. Självklart behärskar du även Officepaketet och då Excel i synnerhet. Eftersom arbetet innebär både muntlig och skriftlig kommunikation behöver du ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Känner du att detta passar in på dig? Då undrar vi om just du vill vara med på vår resa framöver?
Vi ser fram emot din ansökan! Urval kan komma att ske löpande så tveka inte att ansöka redan idag!