Administratör till Socialförvaltningen

Administratör till Socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Service och administration

Trivs du i en roll med omväxlande och utmanande arbetsuppgifter? Är du dessutom noggrann och bra på att samarbeta? Service och administration söker just nu dig som vill vara med och bidra till goda förutsättningar för socialförvaltningens uppdrag. Välkommen med din ansökan!

Enheten service och administration huvudsakliga uppgift är att stödja kärnverksamheten med administrativt stöd inom ekonomi och administration, framför allt till avdelningen barn och ungdom myndighet, men har även några uppdrag till enhetschefer och avdelningschefer på de andra avdelningarna inom förvaltningen. Detta för att skapa en flexibilitet i den service som ska tillhandahållas och för att ge kärnverksamheten bästa möjliga förutsättningar att lyckas med sina uppdrag.

Avdelning systemleding består av tre enheter: service och administration, verksamhetsnärastöd och strategiskt stöd. Vi stödjer kärnverksamheten så att förvaltningen lyckas med grunduppdraget och vi ökar den politiska genomslagskraften. Vi arbetar systematiskt, hållbart och teambaserat mot samma mål med värdegrunden som utgångspunkt.

Vår värdegrund är: göra skillnad, arbeta tillsammans, välkomna nyskapande.

Här kan du läsa mer om vår organisation (https://www.uppsala.se/kommun-och-politik/organisation/forvaltningar/socialforvaltningen/?selectedyear=)

Ditt uppdrag
Som administratör kommer du serva placeringsenheterna 1 och 2 som består av enhetschefer, kvalificerade handläggare, social- och familjehemssekreterare. Ni är två administratörers som hjälps åts med detta. I uppdraget ingår det även att medverka i den digitala utvecklingen.

Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten:

• Medgivandeblanketter/Registerkontroller
• Hantering av inkommen post från familjehem/kontaktfamilj/kontaktperson
• Aktualisera intresseanmälningar angående familjehem/kontaktfamilj/kontaktperson
• Administration konsulentstött jourhem - aktualiserar, öppnar utredning, upprättar akt m.m.
• Bevakning och hantering av remisslådan för familjehem och jourhem
• Ansvarig securemail
• Månadsrapporter/körjournaler
• Borttagning av akt anteckningar
• Scanning- kopiering-, utskrift- och faxarbete
• Akthantering
• Boka resor, tolkar och hantering av busskort
• Utskick inför utbildningar
• Hanterar överföringar och delegeringslistor
• Back up i receptionen.
• Övrig administration.

Tjänsten är en visstidsanställning på cirka 4 månader med eventuell förlängning.

Din bakgrund
För att söka tjänsten behöver du ha en avslutad gymnasieutbildning och erfarenhet av administrativt arbete. Arbetet kräver att du lätt kan sätta dig in i nya system och har goda kunskaper i Office-paketet. Du måste också ha goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska.

Vi ser det som en fördel om du har någon form av administrativ utbildning, goda kunskaper i Excel, Procapita och LifeCare eller erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor, men tveka inte att söka tjänsten även om du inte har det.

Vi söker dig med förmågan att snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. För att lyckas i det här uppdraget är det viktigt att du kan arbeta strukturerat och planera ditt arbete. Sist men inte minst är du en person som anstränger dig för att leverera god service.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Britt-Marie Hafelt, enhetschef, 018-727 16 60.

Facklig företrädare: Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Systemledning, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 mars 2021
  • Ansök senast: 15 mars 2021

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024