Administratör till Socialförvaltningen centrum

Administratör till Socialförvaltningen centrum

Arbetsbeskrivning

Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag.
Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser.
Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad.

Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss!

ARBETSUPPGIFTER
Letar du efter en spännande och varierad administratörstjänst i Centrala Göteborg? Då har du hittat rätt!
Vi söker nu en serviceinriktad och engagerad administratör till Socialförvaltningen Centrum.

Som administratör hos oss på avdelningen Stadsövergripande uppdrag-barn, familj och trygghet arbetar du med att serva flera olika verksamheter. Avdelningen omhändertar många olika stadenövergripande uppdrag och tar emot klienter från hela Göteborg. Det kan handla om kriminalitet, stöd till barn och familj, brottsutsatthet osv. Som administratör blir du en viktig nyckelperson för att få verksamheterna att fungera. På avdelningen finns det flera andra administratörer som är baserade i olika lokaler och har ett gott samarbete. Du ingår även i avdelningens administratörsnätverk.

Som administratör arbetar du för att stödja både våra chefer och medarbetare på olika sätt, bland annat i vårt personalsystem Personec och faktura- och beställningsprogrammet Proceedo. Du kommer arbeta med administrativa arbetsuppgifter, såsom att lägga upp anställningar, uppdatera personaluppgifter, lönehantering och frånvarorapportering. Du kommer även att administrera och hantera fakturor samt löpande beställningar. Det ingår även att göra bokningar för konferenser, resor och större utbildningar.
En del arbetsuppgifter handlar också om våra gemensamma lokaler såsom passersystem, felanmälningar, kommunikation med hyresvärd/hantverkare, post/leveranser samt larm- och brandrutiner.
När socionomerna inte är på plats så välkomnar du och möter besökare till verksamheten. Våra besökare är en väldigt varierad målgrupp och det är vanligt att de befinner sig i någon slags kris.
I tjänsten ingår också en del service som tex. att ordna med fika och kaffe till föreläsningar/större möten. Göra diverse inköp, hålla ordning och snyggt i lokalerna med allt möjligt från att vattna blommor till att skruva i nya glödlampor. Tjänsten innehåller många olika typer av arbetsuppgifter och det är viktigt att man är flexibel och gillar bredden i det.

Ibland krävs det att du ställer om och stöttar upp andra kollegor eller andra verksamheter under perioder och utifrån detta kan även andra arbetsuppgifter tillkomma utöver de ordinarie.


KVALIFIKATIONER
Du som söker behöver ha en utbildning med inriktning mot administration på minst gymnasial nivå.
Du behöver även ha erfarenhet av arbete med administration och ha erfarenhet av att arbeta i olika administrativa- samt personaladministrativa system.

Du behöver även ha mycket god svenska i tal och skrift.
Du har goda datorkunskaper och erfarenhet av Office-paketet (Word, Outlook osv) och en förmåga av att på ett smidigt sätt lära dig nya system.

Vi ser det även som ett krav att du har tidigare arbetslivserfarenhet av något slags serviceyrke där du har arbetat utåtriktat.

Vi ser det även som meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet där du kommit i kontakt med personer som får stöttning av socialtjänsten.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vem är du?
Först och främst söker vi dig som är serviceinriktad. Du är positiv, lösningsfokuserad och vill hjälpa till. Du är uppmärksam i ditt bemötande och erbjuder snabb och smidig service. Du förstår vad de vi är till för behöver och ser till att de blir nöjda.

Som administratör hos oss är det även viktigt att du är både strukturerad och noggrann. Du arbetar fokuserat och bryr dig om detaljer. Du ser till att arbetet blir rätt gjort, du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du ser till att arbetet slutförs i tid och följer upp resultatet.

Slutligen behöver du även vara flexibel och ha förmågan av att kunna ändra hur du jobbar när saker förändras. Utifrån att du kommer behöva stötta olika verksamheter beroende av behov kan du snabbt ändra ditt synsätt, planering och förhållningssätt och ser möjligheter i förändringar.

Stämmer detta in på dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din erfarenhet och kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Då du arbetar i lokaler som erbjuder stöd till barn och ungdomar så kan du även komma behöva uppvisa ett belastningsregister innan anställning inför erbjudande om anställning.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

20 december 2024

Materialhanterare till NFC (vikariat)

Materialhanterare till NFC (vikariat)

20 december 2024