Arbetsbeskrivning
Drivs du av att leverera god service och vara ansiktet utåt? Då kan du vara vår nya receptionist!
Vilka är vi?
Socialkontoret i Norrköpings kommun sätter individens behov i fokus, alltid med barns bästa i första hand. Det ska vara lätt att få hjälp. Våra stöd- och behandlingsinsatser håller hög kvalitet och bygger på rättssäkra bedömningar. Vi vill hitta lösningar nära individen och som bidrar till en positiv förändring. Tillsammans vill vi skapa trygghet och god social service för oss som bor i Norrköping.
Administratörsenheten är en stödenhet inom socialkontoret med uppdrag att ge stöd och service till kontorets medarbetare och chefer. Enheten består idag av 20 medarbetare fördelade på fem olika kontorsarbetsplatser där vissa arbetar med bemanning av kontorets öppna receptioner och vissa som arbetar mer verksamhetsnära. Vi söker nu en administratör som ska arbeta i receptionen med primär placering på adressen Vikboplan 13.
Dina arbetsuppgifter
Som administratör har du varierande arbetsuppgifter av både administrativ och praktisk karaktär. Du bemannar receptionen, tar emot telefonsamtal och besökare till socialkontoret samt ansvarar för den dagliga posthanteringen. Du kommer också arbeta med registrering av inkommande handlingar samt arkivering av personakter. Även andra uppgifter förekommer utifrån verksamhetens behov, både enklare och mer kvalificerade uppdrag.
Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning, alternativt en gymnasial utbildning i kombination med flerårig erfarenhet från administrativt arbete inom offentlig sektor, gärna socialtjänsten. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i verksamhetssystem VIVA samt arkivering av personakter inom socialtjänsten.
Du har en hög servicekänsla, är administrativt skicklig och bra på att samordna olika frågor. Du tar ett stort eget ansvar, har god datavana och är bra på att formulera dig i tal och skrift. Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du behöver också vara öppen för att tänka nytt och vilja leverera lösningar på olika problem. Du behöver kunna hantera snabbt uppkomna situationer och frågor och är bekväm med att bemöta personer i kris.
Det är också viktigt att du är självgående, flexibel, noggrann, strukturerad och slutför de uppgifter du har tagit dig an inom givna tidsramar samt att du trivs med att jobba tillsammans med andra. Du förväntas ha ett stort intresse för att utveckla och effektivisera administrativa processer.
Tjänsten kräver B-körkort för manuell växellåda.
Välkommen med din ansökan!
Information om tjänsten
Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Längd på anställning:
Tillträdesdatum: 10 mars eller enligt överenskommelse
Arbetstid: Dag
Möjlighet till distansarbete: Delvis (styrs av arbetsuppgiften)
Sista ansökningsdatum: 24 januari
Kontakt: Enhetschef Samra Dzanic på 011-15 21 04, samra.dzanic@norrkoping.se
Övrig information: För att lättare kunna göra en objektiv bedömning av din kompetens finns det ett antal urvalsfrågor som du behöver svara på. Du skickar in ditt CV och personliga brevet som vanligt.
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.