Administratör till Socialstyrelsens nya enhet i Härnösand

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en viktig del i arbetet med att höja kvaliteten i vården och omsorgen? Vi söker nu en administratör till vår nybildade enhet för behörigheter i Härnösand. Från och med nästa sommar blir undersköterska en skyddad yrkestitel. Ditt uppdrag blir att administrativt stötta våra utredare när de prövar och beslutar om de ansökningar som inkommer från de sökande. Vill du vara med och bidra med din erfarenhet och bygga detta tillsammans med oss?

Enheten kommer att ingå i avdelningen för behörighet och statsbidrag, som idag består av fem enheter – tre behörighetsenheter och två statsbidragsenheter men som kommer att utökas med ytterligare tre enheter. Två enheter kommer finnas i Stockholm och en i Härnösand där enheten samlokaliseras med andra myndigheter. Som administratör får du vara med i starten av helt nya enheter med totalt ca 65 medarbetare och vara en del i den utvecklingsresa som det innebär.

Som administratör kommer du att ha ett flertal arbetsuppgifter som allt från att ansvara för att lämna ut allmänna handlingar, administrera post och vidta relevanta åtgärder till att fatta beslut i vissa ärenden. Du kommer även att sammanställa statistik och fungera som utredarstöd inom behörighetsprocessen. I rollen ingår även att besvara förfrågningar rörande behörighet, hjälpa till med mötesbokningar och viss diarieföring samt hantera fakturor. Som du förstår kommer du vara en viktig spelare för övriga i gruppen.

Då detta är en helt ny enhet som även kommer att handlägga en helt ny behörighet, kommer det initialt att vara många nya frågeställningar att ta hänsyn till. I arbetet ingår att sätta och utveckla processen och rutinerna tillsammans med redan befintlig verksamhet. Vi arbetar gentemot tydliga mål och i rollen arbetar man självständigt men även tydligt i samarbete med kollegor. Vi har möjlighet att arbeta hemifrån två dagar i veckan.

Vi söker dig som har:


• akademisk utbildning med samhällsvetenskaplig inriktning eller annan utbildning som Socialstyrelsen finner relevant
• erfarenhet av arbete som administratör från handläggande verksamhet inom offentlig förvaltning
• vana av att arbeta självständigt i en verksamhet med högt tempo
• vana av Office-paketet.

Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är strukturerad och ansvarstagande. Då rollen innebär samarbete i många olika sammanhang är det viktigt att du har en mycket god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska. Du behöver också ha ett lösningsorienterat förhållningssätt då du kan ställas inför uppgifter som inte alltid har en given lösning. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har vana av att arbeta i Public 360 och har erfarenhet av förbättrings- och utvecklingsarbete.

Anställningsinformation
Välkommen med din ansökan senast den 19 december 2022. Anställningen är en tillsvidareanställning, på heltid och med sex månaders provanställning, med start i maj 2023. Placeringsorten är Härnösand. Din tjänstetitel blir administratör.

I denna rekryteringsprocess använder vi urvalsfrågor som ett verktyg för ett första urval för att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av alla sökanden. Vi ber dig därför svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar. Du behöver inte skicka med något personligt brev.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, semester och pension.

Om du har frågor om tjänsten, kontakta enhetscheferna Åsa Wennberg eller Anna Vieru. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Sofia Linden Falkenlöv. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO samt Pablo Canales för ST. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.


God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 december 2022
  • Ansök senast: 19 december 2022

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024