OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stabsenheten
Vi söker en administratör till stabsenheten inom Arbetsmarknads- och socialförvaltningen.
Dina arbetsuppgifter
Stabsenheten är en administrativ enhet inom Arbetsmarknads- och socialförvaltningen som bland annat ansvarar för nämndsadministration, fakturahantering, personaladministration, inköp, systemadministration, IT-samordning, statistik samt förvaltningens reception och arkiv.
Enheten fungerar som en stödfunktion och är ett nav i förvaltningen.
Vi arbetar både med intern och extern service där den interna servicen bland annat innebär administrativt chefsstöd.
Du kommer att bli en lagspelare i en arbetsgrupp där det är ett högt tempo och där det finns en vilja att utveckla verksamheten för att möta de behov som finns av enhetens service och stöd såväl internt och externt.
Vi söker nu en administratör som i huvudsak ska arbeta med personaladministration, arvode och omkostnadsersättningar samt vara administrativt chefstöd. Arbetsuppgifterna innebär även en del löpande uppgifter inom enheten kopplat främst mot ekonomi och inköp men även mot vissa andra områden inom enheten.
Din profil
Du har en relevant gymnasial utbildning med examen.
Du har tidigare erfarenheter av administrativt arbete och mycket god datavana.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbete inom offentlig sektor och då gärna med inriktning mot främst personaladministration och ekonomi.
Det är en fördel om du tidigare erfarenhet av arbete i IT-system som Heroma, Proceedo, Raindance, Procapita samt har goda kunskaper i Excel.
Du har god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
Som person tar du stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar.
Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt ser möjligheterna i förändringar.
Du arbetar bra med andra människor och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt.
Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet samt förstår din roll men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.
Intervjuer kan komma att ske löpande under rekryteringsprocessen.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och tidigare erfarenheter.
Arbetsmarknads- och socialförvaltningen arbetar för att skapa ett jämlikare Söderhamn. Vi är ca 350 medarbetare som samarbetar med kommunens verksamheter och externa aktörer lokalt, regionalt och nationellt för att erbjuda effektivare service och tjänster för våra medborgare. Våra olika verksamheter är riktade till arbetslösa, barn och unga, funktionsnedsatta, ensamkommande flyktingbarn och vuxna med beroendeproblematik eller sociala problem. Vi utvecklar och driver vår verksamhet tillsammans. Välkommen med din kunskap!