OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Administrativa enheten
Är du en serviceinriktad person som trivs med att arbeta i grupp? Tycker du om ett varierande arbete som innebär många olika typer av arbetsuppgifter och kontakter? Då ska du läsa vidare här!
Dina arbetsuppgifter
Administrativa enheten inom Omvårdnadsförvaltningen är en central enhet som ger stöd och service inom tid & lön, boendesamordning, inköp, ekonomi samt information och IT. I denna tjänst kommer du att vara en del av teamet inom tid & lön.
Tjänstens huvudsakliga innehåll är administrativa arbetsuppgifter och att fungera som ett stöd för chefer och medarbetare i organisationen. Du kommer att stödja användare av våra verksamhetssystem, vilket innebär samarbeten såväl inom Omvårdnadsförvaltningen som med andra aktörer, samt vara med och utveckla våra befintliga IT-system. Du kommer också att ansvara för lönehantering, semester, sjukfrånvaro rapportering, stöd i dokumentation kring anställningar, rapporter som rör medarbetare och övriga personaladministrativa uppgifter.
Pågående utvecklingsarbeten som berör dig i din tjänst är Söderhamns kommuns nya organisationsförändring, där vi är inne i en omfattande omorganisation och förbättringsresa. Du kommer att vara en aktiv part i delar av arbetet som berör ditt ansvarsområde.
Vi söker dig som
Har lägst gymnasiekompetens med inriktning inom administration, IT, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du högskolekompetens inom personalområdet ses det som meriterande. Du bör ha god vana av schemaoptimering och lätt för att se samband/helheter. Har du erfarenhet av bemanning eller annat arbete inom kommunal verksamhet är det önskvärt. Du behöver ha god datorvana och goda kunskaper inom Office-paketet, samt att du har lätt för att uttrycka dig tydligt i tal och skrift.
För att lyckas i rollen behöver du ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och du behöver snabbt kunna ändra ditt syn- och förhållningssätt. Som person är du självgående, strukturerad och har ett lösningsfokuserat arbetssätt. Du har förmågan att genom öppenhet och dialog skapa goda relationer och ett gott samarbete såväl inom den egna enheten, som med andra aktörer. Du är dessutom bra på att planera och prioritera ditt arbete, samt se till helheter och ta hänsyn till det större perspektivet. Slutligen har du ett gott bemötande, är serviceinriktad och tar ansvar för ditt arbete.
Välkommen med din ansökan!
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
På omvårdnadsförvaltningen är vi mer än 800 personer, som får söderhamnarnas vardag att fungera. Vi arbetar tillsammans för att äldre och människor med funktionshinder ska kunna behålla sin integritet och klara sig själva så länge som möjligt. Som medarbetare är du vår viktigaste resurs. Du finns närmast kunden. Du driver vår utveckling. Du är Söderhamn – varje dag. Välkommen med dina kunskaper och dina idéer!