OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa ett attraktivt vård- och omsorgsboende med fokus på meningsfull vardag och hög kvalitet, då hoppas vi att du söker tjänsten som administratör hos oss på Södermalmshemmet!
Om tjänsten
Vi söker en person som vill jobba administrativt och verksamhetsnära inom vård och omsorg på Södermalmshemmet. Som administratör är du enhetschefernas förlängda arm och ansvarar för bemanning, schemaläggning, beställningar samt diverse administrativa sysslor.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• planera och ansvara för bemanning och schemaläggning av omvårdnadspersonalen utifrån givna ramar och i samråd med enhetscheferna
• självständigt utföra administrativa arbetsuppgifter och ge administrativt stöd och service till verksamheten
• utföra arbete utifrån flera kända handlingsalternativ där valet ofta förutsätter ett eget ställningstagande
• beställa och ansvara för inköp av livsmedel och förbrukningsvaror
• samordna kontakter med interna och externa intressenter och samarbetspartners
• känna till och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner
• arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns
Kompetenskrav
• gymnasieutbildning med inriktning administration eller ekonomi, alternativt YH-utbildning
• erfarenhet av arbete som administratör
• dokumenterad erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemen Medvind, Raindance, Personec och W3D3
• goda kunskaper i Officepaketet
Som administratör är du serviceinriktad och har en förmåga att planera det egna arbetet på ett ansvarsfullt sätt. Ditt arbetssätt präglas av ordningssinne och noggrannhet och du har förmåga att anpassa dig efter ändrade förutsättningar. För att trivas i rollen har du lätt att både arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra. Du arbetar lösningsfokuserat och tillmötesgående genom att eftersträva samt uppnå kundnöjdhet. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med boende, personal och besökare. Därtill behöver du ha en god datorvana och förmåga att digitalt dokumentera det verksamheten kräver.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• erfarenhet av arbete som administratör inom vård och omsorg
• certifierad inköpare inom Örebro kommun
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: 19 december eller enligt överenskommelse.
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Södermalmshemmet är centralt beläget i Örebro och har ca 130 anställda.
Södermalmshemmet är det största vård- och omsorgsboendet i Örebro kommun med 108 platser fördelat på 12 avdelningar. På Södermalmshemmet finns 10 demensavdelningar samt 2 avdelningar för somatiskt sjuka. Här arbetar yrkeskategorierna omvårdnadspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, enhetschefer och administratörer i nära samarbete med anhöriga och boende. Vår ambition är att ge alla boende hos oss en trygg och meningsfull tillvaro där vi utgår från den boendes individuella behov och anpassar vår vård och omsorg därefter.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Övrig information
Första intervju sker digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Innan du erbjuds anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp ett registerutdrag ur belastningsregistret.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 15 september.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67