Administratör till Solna

Arbetsbeskrivning

Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.

Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb


Tjänsten är placerad vid Rättsenheten där också myndighetens jurister, registratorer och arkivarier (ca 20 medarbetare) som är placerade på olika orter i Sverige.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en driven och serviceinriktad kontorsadministratör som bistår vår lokalansvarig. Du ska som administratör säkerställa att kontorets underhåll och funktion är enligt den standard som kontoret kräver. Dvs att allt fungerar som det ska, att alla funktioner fungerar (kaffemaskiner, skrivare mm). Dessutom att det är ordning på småsaker som tex innehållet i våra kylskåp, småblommor vattnade etc.

Du säkerställer koordinering med alla leverantörer som säkerställer kontorets funktioner, såsom kontakten med hyresvärd, städbolag, brandskydd, beställa konferensfika och annat förbrukningsmaterial så att det alltid finns.

Här ingår även koordineringen av konferensservice vid kontoret med anställda eller kunder. Vid konferenser säkerställer man catering, och att all annan logistik tas hand om och ordnas på ett lämpligt sätt.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har

• gymnasieutbildning.
• god servicekänsla och brinner för mötet med människor.
• ordningssinne och har förmåga att jobba strukturerat och ger det lilla extra.
• god förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.

Meriterande om du har

• erfarenhet från en liknande assisterande och koordinerande roll.
• kunskap i teckenspråk.

För dig är ingen uppgift för stor eller för liten utan du löser eventuella problem på ett prestigelöst och flexibelt sätt. Du trivs med att arbeta och driva ditt arbete självständigt, strukturerat och noggrant samtidigt som du är flexibel och van att prioritera och arbeta med flera parallella uppdrag. Verksamheten är snabbrörlig och du motiveras av att i detta skapa ordning och reda med hög kvalité.


ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Ylva Zetterlund
010-473 60 17
ST Göran Hanell
010-473 55 18
Saco-S Sören Karlsson
010-473 65 61
Rektor Elisabeth B Starfelt
010-473 56 23
Rektor Janne Steneberg
010-473 52 02
SACO-S Sadreddin Behzadmehr
010-473 51 56
IT-chef Peter Green
010-473 6020
IT-tekniker Göran Lindkvist
010-473 50 55
Rekryteringskonsult Poolia Maria Nyberg
072-711 04 90
HR-specialist Sonja Näsholm
010-473 51 14

Sammanfattning

Besöksadress

Magasinsgatan 11 87129 Härnösand
None

Postadress

Box 1100
Härnösand, 87129

Liknande jobb


Sway Process

Sway Process

30 december 2024