OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bilfinger is a leading international industrial services provider. The Group enhances the efficiency of assets, ensures a high level of
availability and reduces maintenance costs. The portfolio covers the entire value chain from consulting, engineering, manufacturing,
assembly, maintenance, plant expansion as well as turnarounds and also includes environmental technologies and digital
applications.
The company delivers its services in two service lines: Technologies and Engineering & Maintenance. Bilfinger is primarily active in
the regions Continental Europe, Northwest Europe, North America and the Middle East. Process industry customers come from
sectors that include chemicals & petrochemicals, energy & utilities, oil & gas, pharma & biopharma, metallurgy and cement. With its
30,000 employees, Bilfinger upholds the highest standards of safety and quality and generated revenue of €4.153 billion in financial
year 2018.
Inom affärsområdet Engineering & Projects är vi angelägna om att skapa värden och förbättringar tillsammans med våra kunder. Vår absolut viktigaste resurs i detta arbete är våra medarbetare. Bilfinger är ett hållbart företag med finansiell styrka och tillväxtambition, med stort intresse för att bidra till den gröna energiomställningen genom projekt inom hållbar energi och energieffektivisering. Vår vision är att vara en ledande, innovativ leverantör av service- och ingenjörstjänster för en hållbar framtid. Genom vår nya nordiska organisation har vi tagit ett viktigt steg för att kunna växa inom ingenjörstjänster och anta ännu större projekt än tidigare.
Nu söker vi en Administratör till vårt projektledningsteam för ett spännande utförandeprojekt som ska utföras i Skellefteå. Vill du få en central roll i ett större industriprojekt är detta en tjänst för dig!
Arbetsuppgifter
Vi erbjuder ett arbete där du kommer att ha en viktig roll och arbeta i ett stort team med gott samarbete tillsammans med övriga projektdeltagare. Du har en ledande roll för att uppnå satta mål tillsammans med resterande projektmedlemmar.
I rollen som Administratör är du ett stöd till projektledare och övriga projektmedlemmar med administrativa uppgifter i projektet av varierande karaktär såsom t.ex. tidskrivning i SAP-system, insamling av tidsedlar, hantera transmittlar för projektdokumentation, planering av boende och resor, utskrifter, etc. Arbetsuppgifterna innebär stor variation för en serviceinriktad person som gillar att hantera många olika saker parallellt.
Kvalifikationer
· IT-kunskaper, mycket goda kunskaper i Office-paketet.
· Noggrann och strukturerad
· Social, utåtriktad och självgående
· Kan hantera stress periodvis
· Goda kunskaper i svenska och engelska - tal och skrift.
Egenskaper
För att trivas i rollen tror vi att du har god kommunikationsförmåga samt är pålitlig, stabil och lugn i utmanande situationer. Du sätter säkerheten först, har god struktur och gott ordningssinne. Du gillar att samarbeta med andra människor från olika kulturer. Du förankrar och fattar beslut samt slutför det du påbörjat. Du är en driftig kundorienterad problemlösare som tar initiativ.
Placeringsort
Tjänsten är placerad i Skellefteå.
Så söker du tjänsten
Skicka in din ansökan via vår hemsida senast 2021-08-31. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Tjänsten är heltid och tidsbegränsad fr.o.m. omgående till maj 2021 med eventuell möjlighet till förlängning.
Kontaktpersoner på detta företaget
David Hellström, MD
+46 706 79 15 50
Jacob Bergström, HR On Demand
+46 10-2099250, +46 761-801000
Rekrytering, MG Consulting Monika Grahn
073 -323 47 59
Projektledare Joachim Hallin
070-201 67 12
Jenny Karlsson
070-681 09 29
Morgan Vestlund
070-633 39 29
Peter Ericsson
0303-245685
El-ansvarig Peter Wounder
070-360 95 10
HR Mia Asplund
070-6066964
Chef UHC Fredrik Hallberg
073-325 95 45