OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SSG har en lång erfarenhet inom branschen lagerinredning, verkstadsinredning, garderober och arkivinredning.Vi har som mål att bli störst inom lager-, verkstads- och garderobsinredning i Skandinavien.Vår strategi är att använda vår erfarenhet till att ge kunden bra lösningar till konkurrensmässiga priser. 1964 startade Lagertrans Inrednings AB i Johanneshov i Stockholm.Lagertrans Inrednings AB är ett rikstäckande företag med huvudanläggning i Bålsta.Dessutom finns kontor i Göteborg, Eskilstuna, Jönköping, Malmö och Osby.Lagertrans exporterar också en hel del till bl a. Tyskland, Finland, Estland och Frankrike.I Sverige är det 13 anställda.Sedan 1 mars 2005 ingår Lagertrans i SSG, Scandinavian Storage Group AS.De har verksamhet i Norge, Sverige, Danmark och agerar via agenter i Finland.De har egen produktion i Sarpsborg i Norge men 2/3 av produktionen ligger utanför Norden i bl a Polen. Som administratör på SSG Lagertrans AB kommer Du att betjäna kunder och säljare i distrikten med t ex säljsupport vid projekt och större offerter, orderbehandling och inköp från givna leverantörer.Dina ansvarsområden blir bland annat att driva systemuppsättningen i Bålsta bestående av MS Office, Spektra SE och Visma som alla har tillgång till via terminalserverplattform som "tunna klienter".Huvudservern ligger i Norge.Du ansvarar också för upprätthållande av rutiner för diverse löpande redovisning från både leverantörer och säljare - såsom t ex ingående fakturor, lönelistor, reseräkningar och officiella rapporter till hjälp för moderbolaget.Du kommer även att arbeta med dokumentation av olika slag.Du har ett helhetsperspektiv över verksamheten vilket gör att Du tar det operativa ansvaret när VD inte är på plats.Du fungerar som moderbolagets kontakt beträffande implementering och utveckling av nya lösningar till ständig förbättring både inom Ditt område och för verksamheten i helhet.Du har gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi eller motsvarande kunskaper med minst fem års erfarenhet av arbete med kunder/leverantörer.Du har vana att uttrycka dig på engelska både i tal och skrift.Att Du har en god datavana/-mognad och har arbetat i order-/affärssystem förutsätter vi.Du kommer att fungera som "spindeln i nätet" vilket förutsätter att Du är lyhörd och empatisk samtidigt som Du har pondus.Vidare måste Du vara strukturerad och ha en god analytisk förmåga.För att trivas måste du tycka om att arbeta i en händelsestyrd miljö med högt tempo.