Administratör till statlig myndighet

Arbetsbeskrivning

Är du nyfiken på hur Sveriges rättsväsende fungerar? Du är serviceinriktad och har god prioriteringsförmåga, kanske har du läst juridik eller arbetat med administration? Här är tjänsten för dig!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en administratör. Vår kund är en statlig myndighet verksam inom rättsväsendet. Tjänsten som administratör innebär att du kommer vara en del av ett team av administratörer. Deras kontor finns centralt i Gävle.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult ute hos vår kund. Som konsult hos Academic Work erbjuds du:

Kollektivavtal: Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.

Dedikerad konsultchef: Som anställd på Academic Work får du alltid en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefens uppgift är att hjälpa dig utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.


ARBETSUPPGIFTER
Som administratör kommer du att arbeta med att sköta administrativa rutiner. Du kommer att planera och samordna samt arbeta utifrån fastlagda rutiner. Du kommer att vara ett operativt stöd för verksamhet. Vidare fattar du egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ. När du börjar kommer du att få en handledare som skall introducera dig i arbetet tills att du är självgående.


Du kommer till exempel att

* Formulera brev och protokoll

* Kontakta berörda parter i olika sammanhang och boka möten

* Handlägga olika ärenden

VI SÖKER DIG SOM
Har gymnasial utbildning eller likvärdig.

Efterfrågade specifika kompetenser:

* God datakunskaper i kontorstödsprogramvara

* God prioriteringsförmåga och stresstålig så att du kan snabbt ta tag i oväntade saker

* Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift, så att du kan obehindrat kunna tillgodogöra sig information och kommunicera inom detta uppdrag med samtliga kontaktytor

Det är meriterande om du har juridisk bakgrund och/eller arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Som person är du flexibel och har ett öga för detaljer. Du tycker om att arbeta med flera arbetsuppgifter samtidigt utan att stressa upp dig. Vidare är du serviceinriktad och tycker om att göra ditt arbete noggrant. Eftersom du kommer att arbeta med många olika moment krävs det att du har god prioriteringsförmåga. För att lyckas i rollen är du flexibel och trivs med att arbeta i grupp med god samarbetsförmåga.

Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på mail ume01@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail. Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Nu kan du också söka jobbet via mobilen eller surfplattan.

START: 7 februari

UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: Heltid, vikariat som löper perioden 7 februari-31 juli

UPPSKATTAD ARBETSTID: 08:00-16:30, lunch 30min

PLATS: Gävle

URVAL: Sker löpande

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Camilla Bäckelin
08-56 24 4867
Konsultchef Emelie Johansson

Head of Talent Acquisition Emelie Johansson
031-339 73 21
Konsultchef Louise Grammatikas
031-3523382 0701617310
Consultant Manager Per Nordin
0722459288
Consultant Manager Per Nordin
070- 522 37 91
Konsultchef Catrin Wiberg
0313523372 0701619545
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-200 62 75
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-2006275
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson

Sammanfattning

Besöksadress

Renmarktstorget 10
UMEÅ

Postadress

Renmarkstorget 10
Umeå, 90326

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024