Administratör till statlig myndighet

Administratör till statlig myndighet

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som konsult hos Adecco kommer du att arbeta som administratör på en statlig myndighet i Malmö. Myndigheten arbetar på uppdrag av regeringen med att handlägga olika ansökningar om ekonomiskt stöd från företag som tvingats till permitteringar till följd av pandemin. I rollen som administratör kommer du bland annat att arbeta med utlämnande och diarieföring av handlingar i ärenden samt tillhörande uppgifter. Du är ett operativt stöd till verksamheten genom att planera, samordna och sköta olika administrativa rutiner.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innebära:

• Arbeta utifrån fastlagda rutiner
• Formulera brev, protokoll, dokumentation med mera
• Hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering)
• Assistera och ge service till en eller flera personer/avdelningar
• Hantera många kontakter med anställda och allmänhet
• Göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
• Göra kalenderbokningar, mötesbokningar
• Utföra reseplanering

Tjänsten som administratör är ett konsultuppdrag som sträcker sig 26 juli till den 31 december 2021 med chans till förlängning.

Om dig
Vi ser gärna att du är en självgående och serviceinriktad person som arbetar noggrant och strukturerat. I rollen är det även viktigt att vara flexibel och kunna skifta mellan olika arbetsuppgifter när behovet uppstår. Du trivs i en administrativ roll och tycker om att arbeta utifrån uppsatta riktlinjer.

Viktigt för tjänster är:

• Minst ett års erfarenhet av ett administrativt yrke
• Utbildning på minst gymnasienivå
• Kunskaper i MS Office
• Kan kommunicera obehindrat på svenska i såväl tal som skrift

Tidigare erfarenhet av diarieföring eller liknande arbete är meriterande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi går igenom ansökningar löpande så vänta därför inte med din ansökan.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare. 

Mimmi Svedin - mimmi.svedin@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Administratör, Malmö, Myndighet, MS Office, Konsult, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 10 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2021
  • Ansök senast: 14 juni 2021

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


6 januari 2025

Administrativ assistent - vikariat

Administrativ assistent - vikariat

3 januari 2025

26 november 2024