Administratör till statlig myndighet

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Den här tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start i början på april och förväntas pågå året ut, med chans till förlängning. Uppdrag är på distans men vissa möten kan komma att ske på plats på kontoret i centrala Stockholm.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Fokus är på att arbeta med hantering av inkommande ärenden i redaktionens gemensamma inkorg samt delta i den dagliga förvaltningen och utvecklingen av intranät. I rollen som administratör kommer du att ansvara för administrativa rutiner, planera och samordna och vara ett operativt stöd för verksamheten. Du kommer att formulera brev, protokoll, dokumentation m.m. samt hantera kopiering, sortering och posthantering. Du kommer att assistera och ge service till chefer eller avdelningar och därmed hantera många kontakter med anställda och allmänheten.

Vidare kommer du att:
• göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
• göra kalenderbokningar, mötesbokningar
• utföra reseplanering.

Vem är du?
För att trivas i rollen som administratör hos vår kund är du van vid att arbeta i ett tidvis högt tempo. Du är en noggrann, strukturerad, lyhörd och prestigelös lagspelare som är bra på att samarbeta och bygga relationer.

Vi söker dig som har:
• gymnasium eller likvärdig utbildning
• goda kunskaper i MS Office och ytterligare IT-system
• goda kunskaper i webbpubliceringsverktyg samt arbete med webbpublicering på intranät
• minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska såväl i tal som skrift.

Vidare är det meriterande om du har utbildning inom informationsvetenskap, tidigare erfarenhet av arbete i statliga/offentliga miljöer och av att arbeta i Sitevision.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2022
  • Ansök senast: 15 mars 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024