OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som administratör hos vår kund i Malmö kommer du få arbeta med varierande uppgifter i en spännande miljö. Rollen är bred och man behöver som person vara flexibel, nya uppgifter kan komma med kort framförhållning, och man kommer även att medverka i olika former av uppdrag och utvecklingsarbeten. Placeringsort är Malmö.
I din roll som administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Avdelningsövergripande administration
• Onboarding av medarbetare och konsulter
• Intern kommunikation
• Diarieföring
• Mötes-, rese-, och konferensbokningar
• Facilitering av digitala och fysiska informationsmöten
Tjänsten som administratör är ett konsultuppdrag med start 12 september och pågår till 31 december 2023.
Om dig
Vi söker dig med minst 3 års erfarenhet som administratör, ledningsstöd, kommunikatör eller motsvarande. För att lyckas i rollen och känna sig bekväm med arbetsuppgifterna behöver du ha en utpräglad servicekänsla, vara noggrann i sitt arbetssätt samt ha mycket god vana vid digitalt arbete.
Du behöver också ha minst 6 månaders erfarenhet av offentlig verksamhet, detta ska tydligt markeras i ditt CV.
Vidare ser vi att du har mycket goda kunskaper i MS Office, grundläggande kunskaper i Share Point, samt kan kommunicera flytande på svenska såväl i tal som skrift.
Viktigt för tjänsten är:
• Komplett gymnasieutbildning
• Minst 3 månaders erfarenhet som administratör eller motsvarande
• Minst 6 månaders erfarenhet av offentlig verksamhet
• Komplett gymnasieutbildning
• Mycket goda kunskaper i MS Office
• Grundläggande kunskaper i Share Point
• Flytande svenska i tal och skrift
Ovan punkter ska redovisas i CV tydligt markerat vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Uppdragstider ska anges med år och månad.
Meriterande för tjänsten är:
• Minst 6 månaders erfarenhet av att jobba med digital kommunikation, kan både vara praktisk eller teoretisk kunskap såsom att spela in digitala stormöten, skapa kortare videos, nyhetssidor på intranät, bloggar och chattar.
• Minst 6 månaders erfarenhet av att ha arbetat med registrering av ärenden i något eller flera ärendehanteringssystem
• Minst 1 års erfarenhet av att utveckla och förbättra arbetssätt
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om Adecco
Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.
I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringsslösningar som interimslösningar och outsourcing fördelat på 31 kontor runtom i hela landet. Vår vision är att vara kundens och medarbetarens självklara val. Naturligtvis är vi ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Marie Ekvall via marie.ekvall@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Administratör, statlig myndighet, Malmö, Skåne, Adecco
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147