Administratör till statlig myndighet centralt i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en erfaren administratör som har erfarenhet av arbete på statlig myndighet samt erfarenhet av ärendehanteringssystemet Platina. Är det dig vi söker? Välkommen in med en ansökan!

Arbetsuppgifter
I rollen som administratör kommer du i huvudsak arbeta med administration av ärenden om ersättning enligt resegarantilagen.

Alla som säljer eller erbjuder resor måste ha en resegaranti om resorna är garantipliktiga enligt resegarantilagen. Syftet med lagen är att skydda resenärerna om aktören blir insolvent. Myndigheten prövar frågan om rätt till ersättning ur resegarantin enligt resegarantilagen och beslutar om ersättning från resegarantin om resan ställs in eller avbryts på grund av att arrangören eller näringsidkaren har blivit insolvent.

Dina arbetsuppgifter innebär att hjälpa handläggarna med att till exempel registrera inkomna handlingar, skanning, expediering av beslut. Registrering sker i ärendehanteringssystemet Platina. Viss skriftväxling med den som ansöker om ersättning kommer också att förekomma. Det krävs att du som person är noggrann, välstrukturerad och effektiv samt har en god administrativ förmåga.
Vem är du?
Vi ser att du ska uppfylla följande;

• Gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Flera års erfarenhet av arbete på statlig myndighet/er
• Goda kunskaper i ärendehanteringssystemet Platina
• Kommunicera obehindrat på svenska, tal och skrift

Du erbjuds
Uppdraget är på heltid (100 %) med planerad start 1 mars och löper tom. 31 december 2023, med chans till förlängning eller eventuell överrekrytering. Du erbjuds ett konsultuppdrag och anställnings hos Jurek med bra förmåner och en god kontakt med din konsultchef. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Kajsa Lidén på kajsa.liden@jurek.se. 

Urvalet sker löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan eller att kontakta oss!
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 februari 2023
  • Ansök senast: 16 februari 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024