Administratör till statlig myndighet i Helsingborg

Administratör till statlig myndighet i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Gillar du att arbeta administrativt och har tidigare erfarenhet av rollen som chefassistent eller koordinator? Då kan detta vara rollen för dig! Just nu söker vi för kunds räkning en projektkoordinator för en statlig myndighet i Helsingborg med start i början på augusti. Sök jobbet redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
I rollen som projektkoordinator kommer du arbeta med två olika delar. Dels kommer man arbeta som distriktsassistent för distriktschefen och dess ledningsgrupp. Den andra delen innefattar uppdraget som projektasssitent i ett av de större projekten som just nu pågår inom den statliga verksamheten. Rollen är bred och man kommer få arbeta mycket i administrativa frågor beträffande planering, bevakning och uppföljning av ärenden. Du kommer att arbeta med såväl interna kollegor som externa leverantörer i denna varierande administrationsroll.

Du erbjuds


* En möjlighet att få in en fot på en statlig myndighet som arbetar med samhällsviktiga funktioner.
* Initialt ett uppdrag på 6 månader med goda chanser till förlängning.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administratör kommer du bland annat få:


* Sköta kontakt och bokningar för distriktets resor och utbildningar
* Förbereda möten med bokningar, kallelser och samla in underlag
* Föra anteckningar under möten samt distribuera till berörda parter
* Arbeta med administrationsstöd i personal- och konsultfrågor
* Introducera nya medarbetare
* Sköta fakturahantering
* Fungera som resurs vid punktinsatser som distrikter ansvarar för


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 4 års erfarenhet av arbete som chefsasssitent eller liknande
- Har vana av att arbeta självständigt i en stor projektorganisation
- Har god datorvana i MS Officepaketet
- Kan kommunicera obehindrat i det svenska språket, både i tal och skrift
- Har tidigare arbetat i CDI client

Det är meriterande om:


* Erfarenhet av att arbeta i Sharepoint
* Erfarenhet av att arbeta i ProjectWise/IDA


Som person är du kommunikativ och noggrann. Det är även viktigt att du är strukturerad och en lagspelare där du med dina kollegor tillsammans jobbar nära ihop för att gemensamt nå uppsatta mål.

När du skickar in din ansökan ska du i ditt CV redovisa uppdragstider i år och månad. Du ska även på ett tydligt sätt påvisa efterfrågad kompetens.

Övrig information


* Augusti
* Heltid, initialt 6 månader med god chans till förlängning
* Helsingborg


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2022
  • Ansök senast: 14 maj 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024