OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren administratör med minst tre (3) års relevant arbetslivserfarenhet? Har du en god initiativ- och samarbetsförmåga? Vill du vara med och tillsätta dina kunskaper och erfarenheter för att hjälpa en statlig myndighet i Norrköping i deras administrativa arbete? Då har vi ett spännande uppdrag för dig!
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare bland annat erbjuder dig ett värde i karriärrådgivning, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som ett uppdrag för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om tjänsten
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Detta innebär att vi regelbundet får in uppdrag från myndigheter som söker skickliga administratörer. Nu är det en statlig myndighet i Norrköping som är i behov av en administratör för att stödja HR-Lön enhetens administrativa arbete. I din roll som administratör kommer du att hantera specifika administrativa arbetsuppgifter, såsom löpande rapporter till andra myndigheter. Du kommer att arbeta med förekommande och tilldelade administrativa uppgifter som konferensbokningar, rapporter, rutinbeskrivningar och mycket mer!
För att bli aktuell för uppdraget behöver du först genomgå ett godkänt drogtest.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
Hantera allmänna administrativa uppgifter
Hantera statistikrapportering
Genomföra löpande rapporter
Genomföra protokoll
Hantera referensbokningar
Hantera rapporter
Kontrollera rutinbeskrivningar
Skriva och publicera informationsmaterial på lokalt intranät
Krav för tjänsten
Relevant eftergymnasial utbildning inom administration
Minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet av administrativa uppgifter (exempelvis statistikrapportering, protokoll, konferensbokning, rapporter)
Meriterande krav
Har en bred erfarenhet och kunskap av administrativa uppgifter av varierande slag
Flexibel med att ta sig an och sätta sig in i olika arbetsuppgifter
Erfarenhet av arbete med dokumenthanteringssystem
Arbetat på en HR avdelning inom offentlig sektor
Vi söker dig som
Har en hög initiativförmåga
Har en hög integritet
Har en god samarbetsförmåga
Har förmågan att kunna komma med förslag på förbättringar/förenklingar av olika arbetsuppgifter
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är under kontorstider med en omfattning på 100 %. Arbetet utförs på plats på myndighetens kontor i Norrköping och beräknas senast påbörjas i maj månad 2023 och pågår till och med 2023-10-31, med möjlighet till förlängning.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-05-04. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Sofia Åhlin på sofia.ahlin@novare.se.
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.
Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.