Administratör till statlig myndighet i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Beskrivning:

Vi söker nu en administratör till en statlig myndighet i Stockholm. Uppdraget är på heltid, förväntas starta 2017-03-01 och kommer pågå till och med 2017-08-28.

Dina arbetsuppgifter kommer ligga i att ansvara för att dokumenthantering och enklare ekonomiadministration genomförs på ett korrekt sätt, att meddela ansvarig handläggare eller chef när brister i beslut och underlag uppmärksammas och initiera kompetensutveckling samt sköta vissa delar i programadministrationen enligt överenskommelse med chef. Vidare kommer du arbeta med insortering, diarieföring, arkivering, gallring samt öppning av post och epost.

Uppgifter inom chefsstöd kan vara protokollskrivning/minnesanteckningar, uppdatera hemsida och ta fram underlag och uppgifter till chefen, ta fram uppgifter ur Palasso eller andra system, förbereda möten och överprövningsärenden och skrivningar av beslut m.m.

 

Kvalifikationer:

Du som söker den här tjänsten ska ha:


• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Utbildning inom aktuellt område
• Minst 5 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift
• Goda datakunskaper

 

Du förväntas dessutom vara serviceinriktad och ha god samarbetsförmåga. Du är strukturerad, noggrann, ansvarsfull och har en förmåga att arbeta självständigt. Du har hög integritet och är förändringsbenägen samt har ett starkt intresse för administrativt arbete. Du har även lätt för att samarbeta, uttrycka dig i tal och skrift samt är driven och engagerad.

 

De är meriterande om du har kunskaper i programmet AIS.

 

Anställningsform:
Visstid

 

Sysselsättningsgrad:
Heltid

 

Arbetstid och lön:
Dagtid/Fast lön

 

Övrig information:
Urval sker löpande så ansök redan idag.

 

I vår snabbrörliga värld är det viktigare än någonsin att ha rätt kompetens inom sitt företag. Vår kunskap om dina förutsättningar på den lokala marknaden tillsammans med vår erfarenhet, gör att vi kan hitta och attrahera de medarbetare du behöver för att lyckas ännu bättre. Kornboden Rekrytering & Bemanning jobbar alltid nära dig som kund och våra kontor hittar du i Sundsvall, Örebro, Örnsköldsvik och Östersund.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Forslund, Kandidatansvarig

Hans-Olof Jonsson, Rekryteringskonsult Kornboden
070-681 32 70
Joel Eriksson, Konsultchef
063-194346
Christoffer Sjöstedt,

Joel Eriksson, Konsultchef

Joel Eriksson, Kandidatansvarig
063-194346
Robert Nilsen,
063-19 43 30
Camilla Enarsson, Konsultchef
063-19 43 30
Linda Forslund, Kandidatansvarig
019-689 01 32
Jens Olsson, Rekryteringskonsult
060-7890501

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kornboden Östersund
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 15 februari 2017

Besöksadress

Kornboden Strandgatan 21 891 33 Örnsköldsvik
None

Postadress

Storgatan 39
Östersund, 83133

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024