Administratör till statlig verksamhet!

Administratör till statlig verksamhet!

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en administratör för ett omväxlande uppdrag i statlig verksamhet! Uppdraget inkluderar administrativa delar inom flera områden så som ekonomi, personal och IT. I denna hybridroll kommer du att aktivt bidra till att myndighetens administrativa processer fungerar.

Konsultuppdraget är på 100% med önskad start 2022-09-12 och pågår till årsskiftet. Har du erfarenhet av administrativt arbete i statlig verksamhet och vill ta nästa steg i karriären? Vill du ha en omväxlande yrkesroll? Välkommen att skicka in din ansökan!


Om tjänsten
Uppdraget innebär kortfattat att koordinera och administrera olika uppgifter inom ekonomi, personal och IT samt övriga administrativa uppgifter. Du som administratör i denna breda roll kommer aktivt bidra till att den administrativa funktionen och myndighetens processer fungerar.


Vem är du?
Vi ser att du som söker tjänsten har flerårig erfarenhet av administrativt arbete i statlig verksamhet i Sverige, mycket god datorvana och goda kunskaper i Office-paketet. Som person ser vi att du är självgående och kan ta egna initiativ samt att du har god samarbetsförmåga.

Meriterande är erfarenhet av arbete med IT, ekonomi- och personaladministration, registratur och arkiv. Kännedom om inköp och upphandling (inkl. lagen om offentlig upphandling) eller/och kännedom om GDPR. Meriterande är också om du har erfarenhet i något eller flera av systemen Evolution, Microsoft Teams, Proceedo, Primula, e-Avrop, M365, Active Directory eller likvärdiga system för ärendehantering, dokumenthantering, administration av IT-behörigheter, ekonomi- och personal. Samt om du har erfarenhet av att ha arbetat med eller i organisation i avveckling eller omställning.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2022
  • Ansök senast: 8 september 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024