OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 3000 medarbetare - från undersköterskor, sjuksköterskor och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.
Nu söker vi en proffsig och erfaren administratör till Stattenahemmets vårdboende för ett längre vikariat.
Stattenahemmet ligger på Ringstorpsvägen 29 i Helsingborg. Vi har nära till både Pålsjö skog, Stattena centrum och goda kommunikationsmöjligheter. Det är ett vårdboende med 87 lägenheter fördelat på 6 våningar där vi tillsammans arbetar för hyresgästernas välbefinnande. Vi har alltid hyresgästernas integritet, självbestämmande, delaktighet och individuella behov i fokus.
Drivs du av möjligheten att få arbeta verksamhetsnära och att i din breda roll som administratör få möjlighet att använda alla dina färdigheter? Välkommen med din ansökan redan idag!
Arbetsbeskrivning
Som administratör är du van med arbetsuppgifter som exempelvis rör ekonomi, inköp, schemaläggning, kund- och personalrelaterade frågor samt allmän administration. Du kan arbeta i flera system och har inte svårt att lära dig fler. I ditt arbete ställs dessutom höga krav på service då du ofta är första kontakten mot boende, anhöriga, besökare och personal.
Du trivs i en miljö där du får arbeta med flera parallella uppgifter samtidigt och du kommer att få nyttja din förmåga att skapa struktur och leverera på utsatt datum.
Du arbetar i ett tätt samarbete med dina chefer och verksamhetens planerare och ni jobbar tillsammans för att driva på utveckling som skapar värde för våra kunder.
Arbetet som administratör ställer höga krav på flexibilitet och du trivs i en miljö där du har flera arbetsuppgifter igång samtidigt och din förmåga att prioritera kommer till sin rätt.
Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.
Kvalifikationer
Som arbetsuppgifterna beskriver ställs det höga krav på dig som administratör. Du ska minst ha en gymnasial utbildning med en administrativ inriktning och du ska ha arbetat med administration och schemaplanering tidigare. Kommunikation är en betydande del av arbetet och det är således viktigt att du har förmågan att uttrycka dig väl på svenska, både i tal och skrift.
För rollen krävs det att du har god samarbetsförmåga, har ett serviceinriktat förhållningssätt och är lösningsorienterad. Du är dessutom strukturerad, anpassningsbar och noggrann.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg och är bekant med några av våra stödsystem som exempelvis Affärssystem UBW, Medvind, Procapita, Winlas, Personec P. Det är även önskvärt att du har B-körkort.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrig information
Din ansökan kan betraktas som ett arbetsprov för redan där kommer vi att se dina färdigheter inom administration. Du har skrivit ett aktuellt och informativt CV och i ditt personliga brev berättar du kort om varför du vill arbeta just hos oss, vad du gör nu och vad du kan. Genom att presentera dig själv i text på ett tydligt, strukturerat och proffsigt sätt har du möjlighet att gå vidare i processen eftersom du visat att du har flera av de färdigheter som är viktiga i tjänsten.
Vänligen ange ditt löneanspråk i din ansökan.
Sista ansökningsdag: 2022-11-15
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
Omfattning: Deltid 75%
Tillträdesdatum: 2023-01-09
Varaktighet: 2024-05-05
Antal tjänster: 1
Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.
Innan möjlig anställning kommer en bakgrundskontroll ske. I de fall där kontroll av utdrag ur belastningsregister är lagstadgat kommer även detta att genomföras.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare.
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.