Administratör till stödfunktionen inom Funktionshinder

Administratör till stödfunktionen inom Funktionshinder

Arbetsbeskrivning

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.

Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten.

Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor Socialtjänst innefattar fyra områden; särskilt boende/kommunal hälso- och sjukvård, individ- och familjeomsorg, ordinärt boende/personlig assistans samt funktionshinder.

Inom verksamhetsområdet Funktionshinder verkställs insatser enligt LSS, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade och socialtjänstlagen (SoL) riktat till människor med olika funktionsvariationer. Insatserna utformas så att de stärker den enskildes möjlighet att aktivt få delta i samhällslivet och leva och bo under trygga förhållanden, med respekt för självbestämmande och integritet. Gruppbostäder/boendestöd, daglig verksamhet, korttidsboende, och olika avlastningsformer är några av stödfunktionerna. Alla instanser i kedjan bidrar till ett kvalitativt och tryggt stöd för personer med funktionsvariation.

Vi söker nu en Administratör till vårt stödteam inom verksamhetsområdet Funktionshinder. Som Administratör hos oss ingår du i ett team av sju medarbetare som har delegerade uppgifter från Enhetschefer inom administration och samordning. Tillsammans med de andra i teamet fungerar du som ett administrativt stöd för ledningsgruppens nio enhetschefer inom socialpsykiatrin och LSS med fokus, utveckling och kvalité.

ARBETSUPPGIFTER
Rollen som administratör hos oss innebär att bistå enhetschef med schemaläggning i Time Care Planering för optimal bemanning samt vara ett administrativt och praktiskt stöd i flera andra frågor. Du kommer arbeta utifrån riktade och tidsbestämda uppdrag. I arbetet hör även att hjälpa till med korttidsrekrytering, ekonomi samt medarbetarfrågor.

Arbetet är förlagd: Dagtid, måndag till fredag,

KVALIFIKATIONER
Vi söker en person som stimuleras av att arbeta i ständig förbättring och att du har en vilja att växa, att bidra till verksamhetens utveckling och att tänka nytt. Du behöver ha förståelse för verksamheten, men även förmågan att ha ett helhetsperspektiv. Vidare behöver du också ha ett metodiskt och strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer. I uppdraget är det också viktigt med ett lösningsfokuserat tänk.

Vi ser gärna att du har kunskap om arbete inom funktionsvariation och en YH-utbildning med inriktning mot t.ex. socialt arbete eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. Du ska ha erfarenhet och intresse av att arbeta med schemaläggning och du känner dig trygg med statistik och ekonomifrågor. Du har god kunskap i Officepaketet.

Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan arbeta självständigt. Har lätt för att anpassa dig vid snabba förändringar och klarar att ha många bollar i luften. Du har en positiv attityd till arbetet och handlar i enlighet med fattade beslut. Du kan formulera dig väl i tal och skrift.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med schemaläggning. Likaså om du har arbetat i systemen Självservice HR/Lön (Personec), Agresso, Winst och TimeCare.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024