Administratör till Svensk Innebandy

Administratör till Svensk Innebandy

Arbetsbeskrivning

Vill letar efter ett nyförvärv till vårt lag!
Vi på Svensk Innebandy söker dig som brinner för administrativa arbetsuppgifter, som har ett starkt fokus på struktur och ordning samt alltid har hög servicekänsla i centrum. Låter det här som du, vill du bli en del av ett härligt gäng? Tveka inte, sök tjänsten nu.
Vi på Svensk Innebandy bryr oss om varandra och alla medarbetare hos oss är lika viktiga i vårt lagbygge och därmed i våra mål och vision som vi tillsammans jobbar mot dagligen – vi vill bli folksporten, vi vill våga tänka nytt och vi vill göra skillnad i samhället.
Om tjänsten
En av våra kollegor ska gå på föräldraledighet och under den tiden behöver vi förstärka vårt team med dig som tycker om att arbeta med administration, service och samordning. Som administratör hos oss kommer du vara en del av en arbetsplats som stöttar, hjälper och lyfter varandra. Du kommer främst att arbeta med vår Generalsekreterare Mikael och ledningsgruppen.
Du kommer också jobba över gränserna, det vill säga, mot olika enheter internt, våra distrikt samt externa parter. I rollen ingår även att stötta Elit- och landslagsenheten administrativt.
Du kommer arbeta med administrativa arbetsuppgifter och vardagarna kommer vara varierande och i en miljö där spännande saker händer hela tiden - vi är bland annat mitt uppe i förbundsserier/pågående seriespel, events, mästerskap, jubileum och storsatsning på Svensk Innebandy framåt!
Vidare i rollen som Administratör kommer du administrativt sköta protokoll, samordna inför och under möten, förberedelser inför resor och svara på inkommande samtal.
Som person är du strukturerad, du brinner för att ge service och har god samarbetsförmåga. Du delar vår värdegrund, du har en positiv inställning till att lära dig nya saker och ta dig an nya utmaningar. Eftersom rollen innebär att du som administratör stöttar olika enheter och dagligen har kontakt med nya människor, ser vi att du bra problemlösningsförmåga och har en hjälpsam inställning.
Som Administratör kommer du att vara…
· Administrativt stöd till ledningsgruppen främst Generalsekreterare
· Administrativt stöd till elit- och landslagsenheten
Du kommer arbeta med att…
· Samordna veckovisa möten
· Skriva protokoll vid möten
· Boka in resor, möten och administrativt samordna olika externa parter
· Svara på inkommande mejl och samtal från kollegor samt från våra 20 distrikt
Vi ser gärna att du som söker har…
· Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
· Erfarenhet av att samordna möten och scheman
· God vana av Outlook, Microsoft Teams och Officepaketet
· Gymnasieutbildning
· Svenska och engelska i tal och i skrift
· B-körkort
Meriterande om du har…
· Eftergymnasiala utbildningar i relevanta ämnen
Att jobba hos oss på Svensk Innebandy
Du kommer jobba med härliga kollegor som hjälper varandra, bryr sig om varandra och hjälper varandra att bli bättre. Vi tycker att det är viktigt att vi alla är med och bidrar till vår positiva kontorskultur och att vi dagligen fokuserar på det personliga ledarskapet – att vi agerar utifrån vår värdegrund och att vi alla har ansvar att agera utifrån den.
Som anställd hos oss får du möjlighet att utvecklas, du får frihet under ansvar och ledare som lyssnar på dig, stöttar dig men ställer krav när det behövs.
Hos oss får du bra förmåner såsom friskvårdbidrag, hälsokontroll, flexibla arbetstider och hybridupplägg vad gäller hur vi jobbar från kontoret. Vi hittar på roliga saker efter jobbet och vårt fokus är alltid att bygga ett starkt lag.
Svensk Innebandys syfte är att erbjuda en enkel, rolig sport som alla kan utöva hela livet. Vi bidrar till ökad fysisk aktivitet, rörelserikedom och tar en aktiv roll i att bygga det svenska samhället. Vi har idag cirka 107 000 licensierade spelare och totalt beräknas över en halv miljon människor leka, träna och spela innebandy i Sverige i någon form varje vecka.
Våra kärnvärden på Svensk Innebandy är inkludering, samverkan och nyskapande. Arbetsplatsen präglas av respekt och personligt ledarskap. Som person vill vi därför att du är:
Varm och välkomnande 
Öppen och självreflekterande
Modig och nytänkande
Passionerad och professionell
Vi strävar efter att testa nya idéer, riva gamla strukturer och göra skillnad i samhället. Gör du? Läs gärna mer om hur vi tänker i Svensk Innebandy Vill .
Anställning: 
Tjänsten är på heltid och en visstidsanställning med start snarast möjligast, senast december - till och med den sista augusti 2022.
Arbetet utförs huvudsakligen under kontorstid på Sportkontoret i Solna.
Vi tillämpar individuell lönesättning relaterad till vår bransch (idrott). Kollektivavtal genom Unionen, Ledarna och Akavia.
Ansökan:
Din ansökan ska innehålla ett personligt brev och CV. Märk din ansökan ”Administratör”.
Vi tar emot ansökningar endast via: jobb@innebandy.se.
Skicka din ansökan senast 2021-11-12.
Vi gör urval och intervjuer löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.
Kontakt: 
Frågor om tjänsten besvaras av:
Sofia Haglund, HR-chef, tel: 072 204 93 43
Mikael Ahlerup, Generalsekreterare, tel: 070 585 36 46
Övrigt:
Vi behåller din ansökan med innehåll och person- och kontaktuppgifter under sex (6) månader från att vi offentliggjort vem som fått tjänsten. Därefter kommer vi att radera hela ansökan om du inte meddelar oss att behålla den i max två (2) år från att vi offentliggjort vem som fått tjänsten. Läs mer om hur Svensk Innebandy behandlar personuppgifter på: www.innebandy.se/gdpr

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Innebandyförbundet SOLNA
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2021
  • Ansök senast: 12 november 2021

Postadress

Sundbybergsvägen 9
SOLNA, 17121

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024