OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som administratör hos svenska kraftnät kommer du att följa upp progress och tidsplaner, samt säkerställa kvaliteten i planeringen för det löpande arbetet. Du kommer även att bevaka tidsfrister för beslut som ska tas i samband med investeringsportföljen och avdelningens delportföljer inom anläggningsinvesteringar. Det ingår också i uppgifterna att stödja funktionsansvarig beställare i granskningen av dokument som genereras i processerna och planera och utföra detta enligt fastställd rutin.
Arbetsuppgifter:
- Följa upp progress och tidsplaner, säkerställa kvalité i planeringen för det löpande arbetet
- Bevaka tidsfrister för beslut som ska tas i samband med investeringsportföljen och avdelningens delportföljer inom anläggningsinvesteringar
- Stödja funktionsansvarig beställare i att granska dokument som genereras i processerna (finansiella beslut, utrednings- och projektdokumentation, besked och avtal) enligt fastställd rutin
- Säkerställa att aktuella processer efterlevs och ha ordning och reda på beslut som tecknas internt
- Arbeta aktivt med att ta fram underlag inför beslutsmöten i diverse programgrupper
- Stödja enheten i granskning av dokument som genereras i processerna (finansiella beslut, utrednings- och projektdokumentation, besked och avtal)
- Ansvara för administrationen och bevakningen av enhetens funktionsbrevlåda
- Avlasta gruppen från administrativt arbete
Tjänsten är ett konsultuppdrag via Adecco med start omgående och pågår tills 31 december 2025.
Krav:
- Hög kompetens och utbildning inom aktuellt område
- 5-9 års erfarenhet inom området, har deltagit i eller utfört ett flertal liknande uppdrag inom aktuellt område med hög kvalitet
- Kan arbeta självständigt och ta ansvar för delområde, kan leda en mindre grupp
- Har erfarenhet av att säkerställa att aktuella processer efterlevs
- Erfarenhet av att arbeta med investeringsportföljer och avdelningens delportföljer inom anläggningsinvesteringar är meriterande
- Säkerhetsprövning av leverantör och konsult krävs på grund av hantering av hemliga uppgifter
Placering: Svenska kraftnäts kontor i Sundbyberg. Möjlighet att arbeta från eget kontor i viss utsträckning, beroende på arbetsuppgiftens art.
Om Svenska Kraftnät
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt – i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk och har drygt 700 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontakt
Har du frågor gällande registrering vänligen kontakta info@adecco.se
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare via jesper.jenefjard@adecco.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147