Administratör till Tax avdelningen - PwC, Stockholm

Administratör till Tax avdelningen - PwC, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du den drivna och självgående administratören som gärna är spindeln i nätet och agerar flexibelt? Är du i början av din karriär och är intresserad av ekonomi? Vill du bli en del av ett internationellt och spännande företag, i centrala Stockholm? Då kan det vara dig vi söker! Läs mer och sök redan idag!

Om PwC

Vår kund PwC är marknadsledande och erbjuder rådgivning inom revision, redovisning och skatt till en mängd olika kunder, från stora globala företag till mindre företag samt enskilda kunder. Med sina ca 2900 kollegor runt om i Sverige löser de tillsammans komplexa utmaningar, utvecklar företag och har en positiv påverkan på samhället. 

Om rollen

Du kommer tillhöra ett flitigt och inkluderande team, på plats på Stockholmskontoret. Du kommer tillhöra ett nätverk av administratörer där du får hjälp och stöd kring administratörsrollen. Rollen innebär varierande administrativa uppgifter och du kommer att få stötta kollegor inom skatteavdelningen. Dessutom innefattar rollen allmänna kontorsgöromål som t. ex resebokningar, reseräkningar, scanning, och registerhantering samt övrigt stöd till konsulterna. 

I rollen som administratör kommer du exempelvis att arbeta med:

Kundfakturering, rapportering, uppföljning
Upprätta kundavtal
Kontering av leverantörsfakturor i Basware
Seminarie- och event-administration
Mötesbokningar/koordinering


Kvalifikationer

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din inställning. Vi söker dig som är driven, flexibel och som är van att strukturera ditt eget arbete samt hantera många frågor samtidigt. I relationen till dina kollegor är du lyhörd och gillar att hjälpa till.

Vi söker dig som

Har minst gymnasieutbildning
Gillar att arbeta med administration och har ett sinne för siffror
Har god datorvana och har lätt att lära dig nya system
Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska


Om anställningen

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du anställs av oss, Novare Potential, under det första året och arbetar som konsult åt vår uppdragsgivare PwC. Under det första året erbjuds du stöttning av oss som arbetsgivare och ev. blir du tilldelad en mentor, som vägleder dig inom t.ex. branschen, utökar ditt professionella nätverk etc. Efter det första året, blir du direktanställd av PwC, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Anställningen är på heltid (100 %). Startdatum är så snart som möjligt, enligt överenskommelse. 

Intresserad av rollen?

Vi kommer att intervjua löpande, så skicka in din ansökan med CV så snart som möjligt. Vid frågor, tveka inte att kontakta zeinab.ayache@novare.se. Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Potential AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2023
  • Ansök senast: 20 april 2023

Besöksadress

Blasieholmsgatan 4B
None

Postadress

Blasieholmsgatan 4B
Stockholm, 11148

Liknande jobb


20 december 2024