Administratör till Teknik och service, Avfall

Administratör till Teknik och service, Avfall

Arbetsbeskrivning

Gillar du att organisera och strukturera? Vi erbjuder dig en roll i samarbete med befintlig administrativ samordnare, ett varierat uppdrag där du på flera sätt stöttar hela avfallsverksamheten!

Om tjänsten

Du blir vår tillväxt inom Kundservice avfall som består av femton medarbetare och som stöttar avfallsverksamheten inom Örebro kommun. Kundservice avfall jobbar i den operativa dialogen med kunder och medborgare, med utredningar, uppdrag, projekt, etc. inom hela avfallsverksamheten. Du kommer att ha ett nära samarbete med verksamhetens nuvarande administrativa samordnare. En framgångsfaktor hos avfallsverksamheten är ett nära samarbete och god struktur. Du kommer få stor nytta av verksamheternas olika kompetenser, och du kommer också vara en viktig spelare för att upprätthålla den goda strukturen.

exempel på arbetsuppgifter:

• statistikrapportering
• mötesadministration, såsom bokningar kallelser och protokollskrivning
• ekonomisk administration, såsom beställningar inköp och faktura/rekvisitionshantering
• skriva rutiner
• nyckelhantering
• sammanställer och bearbetar underlag

Om arbetsplatsen
Avfallsverksamheten med cirka 70 medarbetare ingår i Örebro kommuns teknik- och serviceförvaltning. Teknik- och serviceförvaltningens uppdrag är att ge Örebroarna en god kommunalteknisk service. Vi ansvarar för gator, vägar, trafik, torg, parker, avfall, kommunens fordon, vatten och avlopp samt måltider.
Avfallsverksamheten inom Örebro kommun erbjuder en miljöriktig och kostnadseffektiv avfallshantering med god kvalitet. Verksamheten innefattar kommunens avfallsanläggning, transport, återvinningscentraler samt en kundserviceenhet.
I den här tjänsten arbetar du både på Aspholmen (snart flytt till Berglunda) och Atleverket. 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Krav
Som person är du lugn och ansvarsfull, du hanterar dina processer noggrant och strukturerat. Det är viktigt att du är tillmötesgående, kan anpassa dig efter behov och anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare är du en bra kollega som lyssnar, kommunicerar och löser problem på ett konstruktivt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


• adekvat gymnasieutbildning 
• god kunskap i Officepaketet
• minst tre års erfarenhet av administrativa uppgifter
• erfarenhet av protokollskrivning
• erfarenhet att arbeta i verksamhetssystem kopplat till administration
• manuellt B-körkort

Övrigt meriterande

• erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet
• erfarenhet av arbete i Future/Raindance/W3D3/Docpoint
• erfarenhet av Ekonomi och fakturahantering

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: snarast enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 13 februari.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 januari 2023
  • Ansök senast: 13 februari 2023

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Commercial Coordinator

Commercial Coordinator

20 september 2024

20 september 2024