OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Engagemang tas tillvara, det är enkelt att mötas och vi har mod att genomföra våra idéer. Tillsammans skapar vi framtiden!
I Kramfors kommun är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi skapar bästa möjliga vardag och välfärd för våra medborgare. Tillsammans arbetar vi för ett samhälle fyllt av livskraft. Vill du också vara med och bidra?
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör kommer du arbeta med kundkontakter på olika sätt exempelvis via telefon, e-post eller brev. Frågorna kommer i huvudsak handla om fakturor, abonnemang, felanmälningar och taxefrågor främst inom VA (vatten/avlopp) och renhållning. Arbetet sker till stor del i databaser och andra arbetsuppgifter kan gälla kontering av leverantörsfakturor, fakturering av speciella tjänster, utanordningar och hantering av bidrag. Du kommer att ha en daglig kontakt med våra underentreprenörer.
Du kommer arbeta till stor del självständigt och problemlösande. Du kommer också vara ett stöd till cheferna i prognos och budgetarbete.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom ekonomi, administration eller kommunikation samt erfarenhet av att möta kunder. Det är meriterande med kunskap från VA och renhållningsområdet. Du har kundfokus med gott bemötande och känner dig bekväm med att pratat och vägleda personer. Vi ser att du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande med ytterligare språkkunskaper. Du har också en god förmåga att hitta information du behöver i arbetet och en drivkraft att lära dig mer. Analysförmåga är viktigt för att snabbt kunna identifiera avvikelser.
Som person är du positiv och engagerad, du arbetar strukturerat, är noggrann och tar ansvar för ditt uppdrag.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-strateg Mikael Gidlöf
0612-808 09
HR-konsult Maria Nilsson
Kommunikationschef Nina Ulander
Avdelningschef Stöd och Service Stefan Billström
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Upphandlare Anita Åberg
0612 80 150
Chef Administrativa enheten Majvor Byström
0612-80185
Vision Karin Sjölund
0612-800 00vx
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Kommunsekreterare Jenny Gardtman
0612 80 137