OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad och kvalitetsmedveten person som trivs i en adminstrativ roll?
Om tjänsten
I denna roll tillhör du Tekniska förvaltningens stab och har som huvuduppgift att vara en administrativ resurs till tre olika enhetschefer och därmed dela din tid mellan tre olika arbetsplatser, nämligen Citypassagen, Aspholmen och Atleverket. Vid sidan av att hantera löpande administrativa arbetsuppgifter ingår följande ansvarsområden:
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• skriva protokoll på möten
• sammanställa statistik
• vara en administrativ resurs i projekt
• registrera handlingar i ärendehanteringssystem, t ex W3D3 och Future
Kompetenskrav
• avslutad gymnasieutbildning
• dokumenterad erfarenhet av att arbeta i olika verksamhetssystem/ärendehanteringssystem
• god kunskap i Officepaketet
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• god erfarenhet av att föra protokoll eller minnesanteckningar
• B-körkort och tillgång till egen bil
Du som söker ska vara serviceinriktad och strukturerad med en god administrativ förmåga. Du trivs i en självständig roll där du tar eget ansvar men är även kommunikativ och har förmågan att snabbt skapa förtroende hos din omgivning.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• erfarenhet av arbete i dokumenthanteringssystem för offentliga handlingar, ex W3D3
• erfarenhet av verksamhetssystemet Future
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tidsbegränsad anställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: from 2021-01-01 tom 2021-12-31
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Som medarbetare inom Tekniska förvaltningens stab bidrar du till att göra vardagen enklare för örebroarna. Vi inom staben ska vara en kompetent resurs som inspirerar och stödjer resten av förvaltningen i arbetet med parker och gator, avfallshantering, vatten och avlopp samt kommunens fordon. Vi gör det i nära dialog och samspel med kollegor, politik, medborgare och näringsliv. Hos oss får du en chans att utveckla både dig själv och kommunen. Du uppmuntras att utveckla lösningar som förnyar och överraskar positivt. Är du rätt person att anta utmaningen?
Övrig information
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 23 november.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67