OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du minst 3 års erfarenhet av administrativt arbete? Är du van att arbeta i Excel och har förmågan att strukturera ditt arbete på bästa sätt och prioritera rätt när det behövs? Då vill vi att du läser vidare!
Om tjänsten
Perido är nu på jakt efter en administratör till vår kund; en naturvårdande myndighet med placering i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör verkar du som administrativt stöd till projektledningen. Du kommer ha varierade arbetsuppgifter som innefattar att sköta administrativa rutiner, planera och samordna möten och konferenser samt vara ett operativt stöd för verksamheten.
Vidare kommer du att:
Formulera brev, protokoll, dokumentation m.m. (Samrådshandlingar/kommunikation)
Hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering)
Göra enklare beräkningar och diagram (Hantering samråd/remissvar)
Sammanställningar och kategorisering av relativt omfattande dokument, underlag och data (samråds- och granskningsyttrande)
Göra kalenderbokningar, mötesbokningar
Utföra reseplanering, boka konferenser
Fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ
Projektplanering och uppföljning av projekt
Skriva protokoll och andra dokument inklusive rapporter efter anvisningar om sakinnehåll.
Granskning och korrekturläsning
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som administratör ser vi att du ansvarstagande och strukturerad. Du är noggrann, stresstålig och vet hur du bör prioritera. Då tjänsten innefattar att hantera många kontakter med anställda och allmänhet ser vi att du har en god kommunikativ förmåga och trivs i en roll med många kontaktytor. Vidare ser vi att du är en lagspelare som vill vara med och bidra till ett positivt arbetsklimat.
Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Slutförd gymnasieutbildning
Mycket goda kunskaper i MS Office, specifikt Excel och minst ett (1) års erfarenhet av arbete i programmen
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till december 2024. Tillträde omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för tjänsten är Sandra Gudmundsson, för att ta kontakt med henne når du henne på mail sandra.gudmundsson@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33354 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.