OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.
Socialförvaltningen i Helsingborg ansvarar för stadens individ och familjeomsorg. Vi har drygt 500 medarbetare som, med olika kompetenser, bidrar till att barn, unga och vuxna med olika typer av sociala problem och förutsättningar kan bli självständiga med livskvalité.
Socialförvaltningen har idag tre verksamhetsområden, Barn/Unga och Familj, Vuxen och Gemensamma resurser. I förvaltningen har vi även stödfunktioner som HR enheten, Serviceenheten, Kvalitetsenheten samt Ekonomienheten.Om arbetsplatsen
Tillståndsenheten ansvarar för tillståndsgivning och tillsyn enligt alkohollagen, lagen om tobak och liknande produkter, lagen om tobaksfria nikotinprodukter samt lagen om handel med vissa receptfria läkemedel. På enheten eftersträvar vi att ha en lösningsorienterad kultur där vi aktivt samverkar med andra aktörer. Vi är måna om varandra och hjälps alltid åt för att klara vårt uppdrag. En stor del av vårt uppdrag, som vi värdesätter högt, är vår dialog med krögare och handlare i staden. Nu utvecklar vi verksamheten och därför söker vi en administratör.
Arbetsbeskrivning
• Administrativa sysslor samt visst utvecklings- och förbättringsarbete.
• Löpande administration såsom avtalshantering, diarieföring, protokollskrivning samt övriga på enheterna förekommande administrativa sysslor.
• Systemförvaltare för våra system
• Vara behjälplig med fakturering. Kontrollera fakturor mot avtal och kommunicera med kunder vid behov
• Stötta enheternas medarbetare i rutiner som gör att vi ökar den interna kontrollen samt våra möjligheter att analysera och följa upp verksamheten
• Vara behjälplig i frågor som uppstår i den dagliga verksamheten
Kvalifikationer:
• vara nytänkande, innovativ och se möjligheter till förbättring i syfte att förenkla och ge en bättre service till vår verksamhet
• vara flexibel och känna sig bekväm med att hoppa in där det behövs, för verksamhetens bästa
• trivas i en central roll som bygger på gott samarbete och vana att hantera flera uppgifter
• driv och Struktur och god ordning trots att arbetet periodvis kan vara intensivt
• social, flexibel och prestigelös, egenskaper som är viktiga såväl i kundrelationer som i samarbetet med övriga
Kompetenskrav:
• Administrativ utbildning med ekonomisk inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig
• Gärna några års erfarenhet av administrativt arbete
• God datorvana
• Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift
Meriterande:
• Ha körkort och kör bil
• Språkkunninghet utöver svenska och engelska
Vi erbjuder en spännande och utvecklande roll tillsammans med engagerade kollegor.
Övrig information
Sista ansökningsdag: 2023-05-07
Anställningsform: Tillsvidare anställning
Omfattning: 100 %
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.